Mysig! Ett märke med anor, verkar det som. Ser ut som 40-50tal? Har bara sett deras 70-80talare förut, som jag gillar. Svårt att hitta något om märket, vet du något?City bravur i afton. Sliten och grann.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mysig! Ett märke med anor, verkar det som. Ser ut som 40-50tal? Har bara sett deras 70-80talare förut, som jag gillar. Svårt att hitta något om märket, vet du något?City bravur i afton. Sliten och grann.
Får väl citera Mr Ben Oliver....
"I'm a car guy, and I think of the MkIII like the Porsche 928. Just like the 911, Omega had a real classic in the Moonwatch, but in the late sixties they worried that it would soon be outdated. So, just like Porsche, they introduced possible replacements that were more fashionable, but didn't have the original's timeless appeal. So, just like the 928, the MkIII soon fell out of favour while the original has continued until now. But now these watches (and the 928!) look cool again, and have real period appeal"
Äntligen, efter mycket "tjöt" och tillrop lyckades jag övertala MickeNi! Stort tack för bytet! En årsklocka meters first har varit målet under en lång tid! Det har sina fördelar att vara född -67!
Bästa julklappen hittills!Äntligen, efter mycket "tjöt" och tillrop lyckades jag övertala MickeNi! Stort tack för bytet! En årsklocka meters first har varit målet under en lång tid! Det har sina fördelar att vara född -67!
Kanon!! Går det att få dit en pärla också?Äntligen, efter mycket "tjöt" och tillrop lyckades jag övertala MickeNi! Stort tack för bytet! En årsklocka meters first har varit målet under en lång tid! Det har sina fördelar att vara född -67!
Tänkte fråga om det är en 76100 men vilken ref är det om det inte är lollipop? 76090? Jävulskt snygg i a fTack Grafton! Och tack för att du driver på en stackare som försöker sansa sig och dra ner på klockköpandet. Kände mig ett tag lugn nöjd och tillfreds med livet och denna jag fick så sent som igårkväll. Nu vet jag bättre! Tack.
Kanon!! Går det att få dit en pärla också?
Agree! Men den som söker finner, som dom brukar sägaTja, är ingen Rolexexpert men har förstått att en originalpärla är lurig att få tag i. En "aftermarket" är ju - tycker jag - för blingiga!
Tack! 7016 från 1970.Tänkte fråga om det är en 76100 men vilken ref är det om det inte är lollipop? 76090? Jävulskt snygg i a f
Mysig! Ett märke med anor, verkar det som. Ser ut som 40-50tal? Har bara sett deras 70-80talare förut, som jag gillar. Svårt att hitta något om märket, vet du något?
Grattis till er båda.Tack maxmol för denna
Grattis! Då justerar vi väntelistan på min då.Äntligen, efter mycket "tjöt" och tillrop lyckades jag övertala MickeNi! Stort tack för bytet! En årsklocka meters first har varit målet under en lång tid! Det har sina fördelar att vara född -67!
Fan.. en till klocka på 'måste ha'-listan...
Får väl citera Mr Ben Oliver....
"I'm a car guy, and I think of the MkIII like the Porsche 928. Just like the 911, Omega had a real classic in the Moonwatch, but in the late sixties they worried that it would soon be outdated. So, just like Porsche, they introduced possible replacements that were more fashionable, but didn't have the original's timeless appeal. So, just like the 928, the MkIII soon fell out of favour while the original has continued until now. But now these watches (and the 928!) look cool again, and have real period appeal"
Ser härlig ut mister! Någon mer bild på den måste vi fåTudor date day idag
Ser härlig ut mister! Någon mer bild på den måste vi få
OHPF Kotten på den!Tack du kan få en gammal bild på den
Läcker,men du har ju redan en ny klocka den här månaden...go go go [emoji12]OHPF Kotten på den! [emoji14]
Meh! Jag lajkade den först!OHPF Kotten på den!
Grattis! Då justerar vi väntelistan på min då.
Tack! Den tickar många boxar; 12-(3)-6-9-tavla, dykare, open-6 och open-9 på tavlanDen är ruskigt läcker den där Citydykaren Grafton!