• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

20130902_123615_zps395a1c32.jpg

Kör på min Omega Seamaster (Quartz...), som är min första riktiga klocka egentligen. Hämtade den hos urmakaren för en dryg timme sen, efter en reparation. Den är som ni kan se, aningen repig. Läste att man kan få bort en del av dessa med polerpasta, kan någon bekräfta detta?
X9XxGHZ.jpg

Kör på min Omega Seamaster (Quartz...), som är min första riktiga klocka egentligen. Hämtade den hos urmakaren för en dryg timme sen, efter en reparation. Den är som ni kan se, aningen repig. Läste att man kan få bort en del av dessa med polerpasta, kan någon bekräfta detta?
X9XxGHZ.jpg

Fin och grattis till klockan :)
Att polera glaset, om det är plexiglas, är en bagis. Köp lite display polish på Clas Ohlson för 49:- och gnugga för glatta livet. Är det rejäla repor kan det vara klokt att använda sandpapper i avtagande kornstorlek för att avsluta med polish.

Fastande på nått sätt i något på mina arbetsbyxor så springbaren flög sin väg, suck.

a8ypyjyp.jpg

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2

Tillbaka
Topp