• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

En Citizen parawater kom med posten idag . Hamnade tillfälligt på ett band som inte passar riktigt i tiden .Men gillade racermodellen på band så troligen blir det ett svart läderracer istället . :confused:

ub77AbL.jpg

4Mqn9AH.jpg

Fin! Den har jag inte sett på din arm förut. Ny?

Tack. Nope, en gåva jag fick från min farfar för något år sedan. Ska servas, även om den går bra och därför bär jag den inte så ofta.

Det där var en klocka i min smak. Hur stor är den? Vet du från vilket år?

Den är nätta 33mm-ish. Från någonstans kring 40-talets början, tror den är från 42 eller 44.

Den är nätta 33mm-ish. Från någonstans kring 40-talets början, tror den är från 42 eller 44.

Då känner jag igen den..:) Jag gillar verkligen den där. Som du skriver är de väl från fyrtitalet och tillhör militärklockorna. Wrist shot är lite luriga. Klockor ser ganska stora ut. Trodde det var en senare modell som jag helt missat. Men den där ser ju helt fantastisk ut! Och har den dessutom en familjär historia kan det knappt bli bättre. Grattis!

Tillbaka
Topp