En solig ledig dag som denna drar vi på oss farfars gamla Omega CK 2639.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Med hjälp av Kristoffer Hall i payforwardtråden där han skänkte denna
Och ett kit från Ebay har jag skruvat ihop denna "vintage" .Tyvärr så så var det små repor i den gamla tavlan annars hade jag tänkt använda den
Fin!Provkör den här idag. Har legat och dammat sen jag köpte den.
Mvh
Ett kit från Ebay; har du fört över grejerna på en rostfri boett? I s f så nice; Vitmetallen är ju den stora bristen på gamla Atlantic...
Ok, men är den "stainless steel back" eller helt i rostfritt?Finns några gamla boetter kvar? Vad jag fattar så är det en originalboett? En s.k NOS .Fast min är svart
http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-ATL...745480360?pt=Wristwatches&hash=item4859dfbca8
Klart att den blev bättre! Missförstå mig inte.Tittade lite närmare på boettena så är dom inte 100% likadana . Men hur eller hur så blev ju klockan klart bättre än den var innan . Jag tänker inte sälja den som original ändå . Det står stainless steel på bägge två btw.
En lite udda fågel
Denna heliga vilodag får den lite finare Fortis Eden-Roc smaka hårig handled:
Nyfixad Sandoz diver
Nyfixad Sandoz diver
Tack ska du ha, just denna känns mer elegant än de två andra jag har. Modellen Eden Roc finns med olika tavelutföranden och jag har bara sett dem med datumfönster vid "6:an". Kanske ovanliga i Sverige men utomlands går de nog att få tag i.Vilken otroligt fin Fortis med datum klockan 6! Tror aldrig jag har sett någon innan i det utförandet. Måste
vara relativt ovanlig!
Den mäter mäktiga 35 mm utan krona!Kul, fulgul och plastig! Vad mäter den för diameter?