• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

v0meBZf.jpg

En solig ledig dag som denna drar vi på oss farfars gamla Omega CK 2639.

Med hjälp av Kristoffer Hall i payforwardtråden där han skänkte denna

Och ett kit från Ebay har jag skruvat ihop denna "vintage" .Tyvärr så så var det små repor i den gamla tavlan annars hade jag tänkt använda den

MxnFOsA.jpg

Ett kit från Ebay; har du fört över grejerna på en rostfri boett? I s f så nice; Vitmetallen är ju den stora bristen på gamla Atlantic...

Tittade lite närmare på boettena så är dom inte 100% likadana . Men hur eller hur så blev ju klockan klart bättre än den var innan . Jag tänker inte sälja den som original ändå . Det står stainless steel på bägge två btw.

Tittade lite närmare på boettena så är dom inte 100% likadana . Men hur eller hur så blev ju klockan klart bättre än den var innan . Jag tänker inte sälja den som original ändå . Det står stainless steel på bägge två btw.
Klart att den blev bättre! Missförstå mig inte.
Kollade litet närmare på bilderna på bukten; det står "stainless steel back" på baksidan vilket tyder på att resten av botten är s k base metal. Det är den här även s k vitmetallen som är så trist på gamla Atlantic m fl, och trodde till min glädje då jag såg dina bilder att du fått tag i en helstål boett.
Jag har haft en likadan innan och såg att NOS boetterna t o m har den roliga texten "unbreakable mainspring" på baksidan :)
Hursomhelst har du fått ihop en trevlig klocka. Grattis!
Mvh

Vad händer med dom gamla boetterna ? spricker metallen ? Man får väl köpa på ett par stycken boetter . Det troliga är att klockan inte används dagligen utan nån gång vid finare tillfällen . Till det skall den väl hålla .

Vilken otroligt fin Fortis med datum klockan 6! Tror aldrig jag har sett någon innan i det utförandet. Måste
vara relativt ovanlig!
Tack ska du ha, just denna känns mer elegant än de två andra jag har. Modellen Eden Roc finns med olika tavelutföranden och jag har bara sett dem med datumfönster vid "6:an". Kanske ovanliga i Sverige men utomlands går de nog att få tag i. :)
Här är de andra två:

r6FtMeX.jpg

caTxee8.jpg

Tillbaka
Topp