• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Trist väder som sagt, då får det bli en dykare idag!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    144.3 KB · Visningar: 63
Är den tidiga från början av 70-talet! Är ingen fantast av skelett, men den här tidiga Citizen är rätt fräck ändå. Kan du skriva lite om den!

Taxk. Gillar generellt inte skelett jag heller, men denna hsr något speciellt. Vet inte så mkt mer om klockan än dig tror jag. :) Den är den tidigare versionen tillverkad mellan '71-'74, innan man flyttade Citizenlogon till klockans chaptrr ring. Den är ytligt i riktigt fint skick, en liten ding men annars topp. Insidan behöver lite kärlek, stannar titt som tätt!

Baksidan;
20150618_201017.jpg

Taxk. Gillar generellt inte skelett jag heller, men denna hsr något speciellt. Vet inte så mkt mer om klockan än dig tror jag. :) Den är den tidigare versionen tillverkad mellan '71-'74, innan man flyttade Citizenlogon till klockans chaptrr ring. Den är ytligt i riktigt fint skick, en liten ding men annars topp. Insidan behöver lite kärlek, stannar titt som tätt!

Baksidan;
20150618_201017.jpg
Har du någon bra bild på framsidan ? Lite kul är det att kunna se alla delar tycker jag.

jepp! jumbo, boett i mint, nyservat chronometer-bumper, korslinjer och ss är som jag vill ha det! allt perfa förutom lacksläppet på tavlan. :D
Nypolerad boett men annars håller jag med dig. Funderade på om man kunde snygga till tavlan men vet inte hur säkert man kan göra det. Trycket på dessa är inte så tryckfast. Kommer faktiskt inte ihåg om jag bjöd emot på auktionen, men funderade mycket på det.

Nypolerad boett men annars håller jag med dig. Funderade på om man kunde snygga till tavlan men vet inte hur säkert man kan göra det. Trycket på dessa är inte så tryckfast. Kommer faktiskt inte ihåg om jag bjöd emot på auktionen, men funderade mycket på det.
polerad stämmer nog men utan att störa fasningarna, skulle vara intressant att få bort lacken utan att skada texten, frågan är om den håller för en tvätt eller om man riskerar för mycket, ser inte helt omöjligt ut utgående från hur lacken tillsvidare lossnat utan att ta med sig text. Undrar om den lossnar vidare själv....

polerad stämmer nog men utan att störa fasningarna, skulle vara intressant att få bort lacken utan att skada texten, frågan är om den håller för en tvätt eller om man riskerar för mycket, ser inte helt omöjligt ut utgående från hur lacken tillsvidare lossnat utan att ta med sig text. Undrar om den lossnar vidare själv....
Lägg gärna upp den i Seamastertråden då det är ett praktexemplar. Just fasningar saknar väl alla Jumbos på bandhornen men dy syftade kanske på glasringen? Jag har tvättat både Jumbos och de mindre men just Jumbos hade ett tryck som inte höll för vattentvätt. Kan förtydliga att det var rejält skadade tavlor jag försökte på.

Lägg gärna upp den i Seamastertråden då det är ett praktexemplar. Just fasningar saknar väl alla Jumbos på bandhornen men dy syftade kanske på glasringen? Jag har tvättat både Jumbos och de mindre men just Jumbos hade ett tryck som inte höll för vattentvätt. Kan förtydliga att det var rejält skadade tavlor jag försökte på.
riskabelt och lite chansartat med tvätt helt klart. Tiden får utvisa, den fungerar perfekt som den är just nu inklusive lacksläpp :)Skall ta bättre foton vid tillfälle och lägga in i den eminenta Seamastertråden, Cheers!

Skönt med en trotjänare på armen idag. Brukar oftast köra vintage till vardags men nu har jag ett par solida veckor bakom mig med min "nya" bruksklocka, en 14060m. (Den modernaste suben jag kommer överens med) Den kan ev. bli en keeper, men Speedyn släpper jag aldrig!
20150619_165703.jpg
Supernajs! Var har du fått tag på bandet, det var perfekt till?

Tillbaka
Topp