• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Speedy-up
20160510_070632.jpg

Jag lovade ju att landa nåt riktigt fett till helgens mögelträff och här kommer den. Quartzkrisen är inte över för mig;) En rasande charmig lågbudgetdykare kom hem igår. Det är nog den skitigaste klocka jag fått hem nånsin.
image.jpeg

Plexi med repor och torrsprickor:
image.jpeg

Kromad och ej skruvad krona men en mysig moninlik boett och en ärligt blekt pepsiring.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Jag lovade ju att landa nåt riktigt fett till helgens mögelträff och här kommer den. Quartzkrisen är inte över för mig;) En rasande charmig lågbudgetdykare kom hem igår. Det är nog den skitigaste klocka jag fått hem nånsin.
image.jpeg

image.jpeg

Kromad och ej skruvad krona men en mysig moninlik boett och en ärligt blekt pepsiring.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
Usch, fy fan. Påminn mig om att inte komma i närheten av den där. Lär bära på både Ebola och annat konstigt.
Kul boett och tavla dock :)

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
Satan vilken pjäs! Vore kul att analysera partiklarna under bezeln.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
Tjing på å få klämma i helgen. Alltid varit nyfiken på vad mitt immunförsvar klarar..

Satan vilken pjäs! Vore kul att analysera partiklarna under bezeln.

Tjing på å få klämma i helgen. Alltid varit nyfiken på vad mitt immunförsvar klarar..

Höll på att gå illa (som vanligt)!när jag bokstavligen vaskade kronan efter ultraljudstvätten. Tappade den i vasken och skruvade bort vattenlåset. Sen låg den i en odiskad plastmugg:)
image.jpeg
image.jpeg

Tissot från -45, enligt serienumret. Malliga 31mm, och en helt underbart patinerad tavla.

Och den där känslan när den börjar ticka efter lite skruvande!!! :) Nu är det bara att jobba på glaset, lite bättre går det nog att få till det trots torrsprickor. Sen är det bara på med pansarlänken och se stenhård ut!
image.jpeg
image.jpeg

Tillbaka
Topp