• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Nytt band till Enicar Sherpa D från -70.
image.jpg

image.jpg

Brun tavla i solen är underskattad!

Jag lovade ju att landa nåt riktigt fett till helgens mögelträff och här kommer den. Quartzkrisen är inte över för mig;) En rasande charmig lågbudgetdykare kom hem igår. Det är nog den skitigaste klocka jag fått hem nånsin.
image.jpeg

Plexi med repor och torrsprickor:
image.jpeg

Kromad och ej skruvad krona men en mysig moninlik boett och en ärligt blekt pepsiring.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
Dags för ett quartzsamtal :)

Tror att jag har kvar min första klocka från mitten 70-tal med samma grönmelerade tavla. Dock i mindre size. Originallänk inte att tänka på. Vad jag kommer ihåg, tunnt läderband.
Oavsett vilket kul klocka!
Ok, du tror inte det är en originallänk? När jag googlade refen såg jag andra med likadana länkar.

Edit: kan ju ha levererats på både länk och läder.

Senast ändrad:
Ok, du tror inte det är en originallänk? När jag googlade refen såg jag andra med likadana länkar.

Edit: kan ju ha levererats på både länk och läder.
Förlåt för att jag var otydlig. Vet att du har koll på läget och sannolikt har du rätt ref på länk. My bad..
Mitt band på klockan hade ingen länk, snarare lite för tunnt läderband. Klockan var för min storlek på den tiden anpassad till handled som inte översteg 10 cm i omkrets...
Jag är född -70 och och den tidens färger präglade kläder, kök och andra attiraljer.
Vill inte på något sätt påtala att du lägger ut bilder på något som inte stämmer med verkligheten.
Har dessutom druckit sanningsserum (alkohol) idag vilket visar sig i inlägg!
@eriksson850
Du är grym, må gott

Förlåt för att jag var otydlig. Vet att du har koll på läget och sannolikt har du rätt ref på länk. My bad..
Mitt band på klockan hade ingen länk, snarare lite för tunnt läderband. Klockan var för min storlek på den tiden anpassad till handled som inte översteg 10 cm i omkrets...
Jag är född -70 och och den tidens färger präglade kläder, kök och andra attiraljer.
Vill inte på något sätt påtala att du lägger ut bilder på något som inte stämmer med verkligheten.
Har dessutom druckit sanningsserum (alkohol) idag vilket visar sig i inlägg!
@eriksson850
Du är grym, må gott
Haha, jag var mest nyfiken på om du visste att de aldrig levererades med länk, eller att min länk var fel på något sätt... Jag har bara kikat på bilder på klockans ref och då finns det några som hade en länk som såg ut som den som sitter på min. Den är vikt och rasslig, så att den skulle vara original och höra till klockan kändes inte helt otroligt. :)

Nyinkommen 30-tals (?) Longines i 14K. Cal 23. Nytt ödleband på. Ordentligt blånerade visare. Anonym, troligen renoverad tavla för länge sedan. 30x30mm. Bra sol och sommarklocka!
Om någon vet något mer så får ni gärna fylla på! #nofilter
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp