• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Den blev inte klar idag som jag hade hoppats! :( Men till sommaren kommer jag konkurrera med solen!:happyhappy:
17AB7D59-488B-44EF-A550-FD95E92F61D6.jpeg

Attans då får jag ju konkurrens :) Seiko Dolce har också många trevliga HAQ varianter, har för mig att några modeller har ”sweep second” där också. Har lyckats få tag i 4 Seiko vintage HAQ, men behöver nog några till.
Letar inte aktivt efter just dessa så är ingen konkurrens från min sida om jag inte av misstag stöter på något :). Jag gillar inte de tidiga Dolce-modellerna lika mycket (förutom vissa av deras "tanks", sveparna kan också vara ett undantag bara pga urverket), lite för mycket typiskt sent 80/tidigt 90-tal över designen för min smak.

Man kan aldrig få nog av deras HAQ:are, många ofta snorbilliga i jämförelse mot annat :)

Tillbaka
Topp