• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
EC753E4A-56AA-43FC-86F6-33B7A4A78524.jpeg
 

jcwatches

Panerai
Professional Dealer
2-Faktor
Är som Jesper säger en Breitling. Tavlan är ju kaos men om du tittar på övrigt ser man iaf att det är en gammal boett. Vänder man sedan på den så finns det ett utvändigt referensnummer som det nästan alltid är på Breitling.

Helt rätt :) samt även öppnat & kollat den själv innan jag lämna in & fick papper på den :D Där är även ett fint B på kronan.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Det där är ingen Breitling va? Ser ut som en typisk Mumbai Special...
Det är faktiskt en Breitling :) dock blivit fulrenoverad :( . Efter lite diskussioner i brattetråden kom vi fram till den är från 1956 enligt serienr :)
Samt var jag vid urmakare i torsdags som även skrev ett äerkthetsintyg på den ;)
Är som Jesper säger en Breitling. Tavlan är ju kaos men om du tittar på övrigt ser man iaf att det är en gammal boett. Vänder man sedan på den så finns det ett utvändigt referensnummer som det nästan alltid är på Breitling.
Alright - fel av mig! Hur skulle den sett ut från början? :)
 

plattfot

Rolex
Cool! Antar att du inte slaktat två fullt fungerande för att sätta ihop den.
Hade du klämt i en Halda i en DW-boett, typ... Då hade jag nog stönat lite diskret.
Inget slaktat - snarare räddat.
En tom boett och ett naket 6s- verk köptes på ebay (för något år sedan). Verket servade jag men fick sedan hjälp med att svarva en distansring anpassad för boetten samt att kombinera modern krona med antik bom. Avsaknad av keyless works gjorde val av boett begränsat - behövs något som aktivt trycker kronan mot boetten.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Inget slaktat - snarare räddat.
En tom boett och ett naket 6s- verk köptes på ebay (för något år sedan). Verket servade jag men fick sedan hjälp med att svarva en distansring anpassad för boetten samt att kombinera modern krona med antik bom. Avsaknad av keyless works gjorde val av boett begränsat - behövs något som aktivt trycker kronan mot boetten.
Ser ut att vara en trevligt och användbart armbandsur, inte som en del marriagemonster man ibland ser.
 

Husse

Patek
Inget slaktat - snarare räddat.
En tom boett och ett naket 6s- verk köptes på ebay (för något år sedan). Verket servade jag men fick sedan hjälp med att svarva en distansring anpassad för boetten samt att kombinera modern krona med antik bom. Avsaknad av keyless works gjorde val av boett begränsat - behövs något som aktivt trycker kronan mot boetten.
Imponerande! :)
 
Topp