• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

M

Marcel Watch Group AB

Guest

Bilagor

  • 0962_vintage_watch_omega_constellation_pie_pan_18-scaled.jpg
    0962_vintage_watch_omega_constellation_pie_pan_18-scaled.jpg
    431.1 KB · Visningar: 5

240snusit

Panerai
Fuskar lite och postar dagens och kvällens tänkta klocka nu när jag har bra ljus. Sprang på dessa två igår när jag var ute och trålade på stan - båda två tickar på riktigt fint och jag är glad över att ha hittat min första Longines som sen visade sig vara min numer äldsta klocka (från 1935) också! Hoppas ni alla får en fin helg! 😄
0414B0AE-A774-4584-B219-F6744B54163C.jpeg
5F844DF8-8B03-4A0B-86B1-0D5A1B8C9A22.jpeg
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Wowawewa, det är äntligen FunkyWatchFredag igen! 🤪
Extremt svårfotad tavla men ändå....notera även de olika bandbredderna som är helt original!!

🪐 Enicar SUPER QUARTZ

IMG_3132.jpg
IMG_3128.jpg
IMG_1436.jpg
Av alla tokiga funkiga modeller Enicar tog fram är denna verkligen den galnaste :) Bara tanken på att ha olika bandbredder ... blir alltid lika glad av att se denna och automatvarianten Sherpa 350
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Av alla tokiga funkiga modeller Enicar tog fram är denna verkligen den galnaste :) Bara tanken på att ha olika bandbredder ... blir alltid lika glad av att se denna och automatvarianten Sherpa 350
Eller hur, det var nog här det pekade och kanske började gå utför för denna underbara klocktillverkare!

Kul att du med gillar det som är lite utanför den vanliga klock-boxen! 🤗 🤪
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Den var riktigt fin! Lite äldre skulle jag gissa. Ja, de verkar finnas i alla storlekar, tror den senaste revisionen är uppe i 39mm!
Tack! Det är en favorit i samlingen. :)
När jag postar den här brukar jag skriva att jag måste få tummen ur och maila West End och fråga hur gammal den är men jag måste erkänna att det inte hänt. Andra halvan av 30-talet eller första halvan av 40-talet bör det vara iallafall.
 
Topp