• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Originalglas.

image.jpg

Stilig klocka, att de funkar är bara en bonus...:)

Jag testade denna på förmiddagen, 37mm stenhård dykare från Vantage...poor mans something...;)
Bandvalet suger och den tar band som är 17,5, har inget kul hemma i den sizen men tar görna emot förslag på vad som lyfter denna dinka.
Riktigt cool! Håller med om att den förtjänar ett snyggare band. Är det kanske Solvik och jabla som sakta men säkert börjar sprida det perversa tilltaget att smälla på knallröda band på fina vintageur? ;) Mig kommer de inte få med på såna stolleprov...

Hehe..
Jag har faktiskt lugnat mig... ;)

Ljug inte! Jag såg ett knallrött läder(4e klockan uppifrån höger) i din klocksamling:) :) snart kommer jag börja skicka band till alla som stör min smak så det blir ordning i tråden! Jag är inte så tråkig som ni tror. Har ett sandfärgat nato å ett svartbeiget nato. Så jag kan nog skoja till det med färg jag också minsann!
image.jpg
ursäkta ot med en sprillans Aquland här i vintagetråden

Ljug inte! Jag såg ett knallrött läder(4e klockan uppifrån höger) i din klocksamling:) :) snart kommer jag börja skicka band till alla som stör min smak så det blir ordning i tråden! Jag är inte så tråkig som ni tror. Har ett sandfärgat nato å ett svartbeiget nato. Så jag kan nog skoja till det med färg jag också minsann!
image.jpg

Andas.. Andas min vän..

"..lugnat mig.." innebär inte att jag har rensat rent. Dock finns gömmor jag a l d r i g skulle våga visa dig ;)

Men skicka gärna band ändå, lägg med ett bandstiftsverktyg också för min låda kom aldrig tillrätta..:confused:

:D

Kul, den var tuff!

Kanske försöka skohorna in något skönt 18 mm-gummi med retrostuk. Lite surt att slakta ett äkta tropic för det. Annars kanske något customläder funkar?
Hade ett Tropic i 18mm men hittar det inte, men dom du säger känns det som en bra kombo i teorin.

Hårding! Våffeltropic brukar väl sitta bra på de boetterna?
Har bara testat hålat tropic tidigare, dags för våfflat...var beställer du våfflade?

Riktigt cool! Håller med om att den förtjänar ett snyggare band. Är det kanske Solvik och jabla som sakta men säkert börjar sprida det perversa tilltaget att smälla på knallröda band på fina vintageur? ;) Mig kommer de inte få med på såna stolleprov...
Man tager vad man haver...;)...föredrar denna kombo framför ödlepräglade skinnband vilket verkar vara det dom finns hemma nu...;)

image.jpg

Mycket fin uppställning btw!
Jag bytte till ny kvällsklocka enkom för dig nu..
Du får bjuda tillbaka med dreffan snart för det är en sån där man längtar efter..
image.jpg

Andas.. Andas min vän..

"..lugnat mig.." innebär inte att jag har rensat rent. Dock finns gömmor jag a l d r i g skulle våga visa dig ;)

Men skicka gärna band ändå, lägg med ett bandstiftsverktyg också för min låda kom aldrig tillrätta..:confused:

:D

Ska försöka mig på ett par rallyskinn när deadline i början september är avklarad och då gör jag ett extra till dig. Måste bota mina synder som stilpolis. jabla ska få ett vintageskinn till sin daydate och jag lovar att aldrig mer försöka pajja den färgglada partystämningen ni bidrar med! Inte ens kommentera det mintgröna. Förlåt, höj taket! Säg ja till allt är min nya affirmation:)

Har bara testat hålat tropic tidigare, dags för våfflat...var beställer du våfflade?

Dessa för drygt 200 kr tror jag är helt ok känsla, då jag tror jag har ett liknande 19 mm, men inte 100 % säker. Dock inte "äkta" Tropic, men snarlik skön känsla på gummit. http://www.ebay.com/itm/Vintage-Rub...ted-NOS-Diver-/181493182488?pt=US_Watch_Bands

Annars en Italiensk variant kanske... http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-18M...VER-STRAP-NOS-/161390739653?pt=US_Watch_Bands Vet inget om kvaliten eller så på det, men kan tänka mig att de är bättre än vissa China/Hongkong band, vilka kan se helt ok ut, men är betydligt oskönare att bära.

Äkta 18 mm ser ut att gå på minst 500-600 kr på bukten, om man inte lyckas fynda nån enstaka gång.

Tillbaka
Topp