• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

1680.jpg

Rullar fortfarande utan bezel, men jag gillar det!

Ge filurerna en chans då Aurum. Många mysiga och intressanta personligheter i böckerna. Jag har faktiskt uppskattat berättelserna mer i vuxen ålder än som barn. Det är mmmuumin!
Jag hör till dem som på allvar upptäckt Tove Jansson/ Mumin böckerna i vuxen ålder. Jag har tidigare trott det handlat om de fåniga bilderböcker, filmer e t c som jag nu vet producerats på senare år. "Vem skall trösta knytet?" Är inte heller någon favorit då jag tycker den olikt Tove Jansson är för pretentiös.
Jag har precis högläst alla för min dotter utom "Pappan och havet" vilken vi håller på med just nu. Man brukade nämna Astrid Lindgren som kandidat till Nobelpriset, men jag måste säga att Tove Jansson hade varit en än mer välförtjänt kandidat. Hennes författarskap är till största delen helt genialiskt.
På förekommen anledning kan jag säga att Lilla My är en absolut favorit vars obändiga och cyniska natur får Pippi Långstrump att verka som rena anpasslingen. :)

Tillbaka
Topp