• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Usel bild, men sådär nånting!
20160816_121211.jpg

Mycket stiligt, lägg upp några bättre snart ;)
 

Erik.W

Omega
Fick min nya 116234 idag (bilder kommer). Nästan sllt känns bra. Klockan är från 2009. Den har sjukt svag lume på index markörerna och helt obefintlig lume på visarna. Bör det oroa mig? Dessutom slår den om från ett datum till nästa med runt 30 sekunders fördröjning när sekundvisarn passerat 12. Bör det oroa?
 
Fick min nya 116234 idag (bilder kommer). Nästan sllt känns bra. Klockan är från 2009. Den har sjukt svag lume på index markörerna och helt obefintlig lume på visarna. Bör det oroa mig? Dessutom slår den om från ett datum till nästa med runt 30 sekunders fördröjning när sekundvisarn passerat 12. Bör det oroa?
Det är absolut inget konstigt gällande datumet, oroa dig inte över det.
Har du testat lumen genom att vara ute i dagsljus och sedan ta in klockan i mörker eller har du provat att lysa ordentligt på tavlan med en led/lampa innan du har den i mörker?
 

Erik.W

Omega
Det är absolut inget konstigt gällande datumet, oroa dig inte över det.
Har du testat lumen genom att vara ute i dagsljus och sedan ta in klockan i mörker eller har du provat att lysa ordentligt på tavlan med en led/lampa innan du har den i mörker?
Tack för svaren. Indexmarkörerna blev lite bättre efter någon timme i soljus men visarna är helt mörka.
 

kruka

Omega
2-Faktor
Det är absolut inget konstigt gällande datumet, oroa dig inte över det.
Har du testat lumen genom att vara ute i dagsljus och sedan ta in klockan i mörker eller har du provat att lysa ordentligt på tavlan med en led/lampa innan du har den i mörker?


Nu är ju min några år äldre än din, så förutom ålder kanske material skiljer, men jag skulle beskriva lumen som diskret.
 

Erik.W

Omega
Hmm. Om du tittar på bilden han postade på klockan så ser du att det är lume på visarna. Man ser ju direkt skillnad på om det är lume eller inte.
Efter lite mer testande verkar lumen på visarna vara stendöda. Till er som har lite koll, ser något annat med visarna konstigt ut? Ps de är inte mörka i verkligheten utan silverfärgade.
1471434543727-307357370.jpg
 
Senast ändrad:
Topp