HateWinter
Silver
Usel bild, men sådär nånting!
Mycket stiligt, lägg upp några bättre snart
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Usel bild, men sådär nånting!
Eller hur, fett nöjd! Ska fixa bättre, lovar.Mycket stiligt, lägg upp några bättre snart
Då var det gjort...dyker väl upp nästa vecka!Do it, do it
Klassisk, går inte tröttna på... nästan
Kingen!Usel bild, men sådär nånting!
Hehe grymt! Får gratulera!Då var det gjort...dyker väl upp nästa vecka!
Fint! Upp med bättre bilder!Usel bild, men sådär nånting!
Det är absolut inget konstigt gällande datumet, oroa dig inte över det.Fick min nya 116234 idag (bilder kommer). Nästan sllt känns bra. Klockan är från 2009. Den har sjukt svag lume på index markörerna och helt obefintlig lume på visarna. Bör det oroa mig? Dessutom slår den om från ett datum till nästa med runt 30 sekunders fördröjning när sekundvisarn passerat 12. Bör det oroa?
Closeup.
Tack för svaren. Indexmarkörerna blev lite bättre efter någon timme i soljus men visarna är helt mörka.Det är absolut inget konstigt gällande datumet, oroa dig inte över det.
Har du testat lumen genom att vara ute i dagsljus och sedan ta in klockan i mörker eller har du provat att lysa ordentligt på tavlan med en led/lampa innan du har den i mörker?
Prova att lysa ordentligt med en ledlampa alt telefonens "ficklampa" på just visarna och sedan ha den i ett nedsläckt rum och kolla om lumen är helt död eller bara svag.Tack för svaren. Indexmarkörerna blev lite bättre efter någon timme i soljus men visarna är helt mörka.
Kan det inte vara så att tavlan är bytt från en utan till en med lume på klockan? I så fall kanske det är originalvisare kvar som ej ska ha lume. Bara en tanke.Tack för svaren. Indexmarkörerna blev lite bättre efter någon timme i soljus men visarna är helt mörka.
5 lakan lite drygt.Vad kostar ett tavelbyte inklusive ny tavla förresten?
Ca 5000 kr på Nymans i Stockholm.Vad kostar ett tavelbyte inklusive ny tavla förresten?
5100 kr fick jag pröjsa på Rob.Vad kostar ett tavelbyte inklusive ny tavla förresten?
Hmm. Om du tittar på bilden han postade på klockan så ser du att det är lume på visarna. Man ser ju direkt skillnad på om det är lume eller inte.Kan det inte vara så att tavlan är bytt från en utan till en med lume på klockan? I så fall kanske det är originalvisare kvar som ej ska ha lume. Bara en tanke.
Det är absolut inget konstigt gällande datumet, oroa dig inte över det.
Har du testat lumen genom att vara ute i dagsljus och sedan ta in klockan i mörker eller har du provat att lysa ordentligt på tavlan med en led/lampa innan du har den i mörker?
Har GMT och DJ. När DJ är på Oyster använder jag den mer än GMT, när DJ var på jubilee använde jag den nästan inte alls...Ni som har både Sub och DJ, vilken använder ni mest?
Efter lite mer testande verkar lumen på visarna vara stendöda. Till er som har lite koll, ser något annat med visarna konstigt ut? Ps de är inte mörka i verkligheten utan silverfärgade.Hmm. Om du tittar på bilden han postade på klockan så ser du att det är lume på visarna. Man ser ju direkt skillnad på om det är lume eller inte.
Ja denna är från 2016 och den lyser starkt därefter, men generellt så är en nästan obefintlig lume på en äldre klocka ingen större förlust enligt mig.Nu är ju min några år äldre än din, så förutom ålder kanske material skiljer, men jag skulle beskriva lumen som diskret.
Det var ju intressant, hur kommer det sig? Datejust på oyster har jag lite svårt för.Har GMT och DJ. När DJ är på Oyster använder jag den mer än GMT, när DJ var på jubilee använde jag den nästan inte alls...
Det var ju intressant, hur kommer det sig? Datejust på oyster har jag lite svårt för.
ahhh DJ är så bra o snyggt...Det var ju intressant, hur kommer det sig? Datejust på oyster har jag lite svårt för.