• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Andersml

Audemars
2-Faktor
Nu med oyster men har även jubilelänken:) - jag gillar båda!
image.jpeg
 

Ejnork

Cartier
Någon som har bilder på 116234 ref med läderband?

Vad är det för endlinks som gäller? Kan jag använda spänner från länken på något sätt?
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Går i tankar om att införskaffa en DJ av äldre modell.
Några tips på vad jag ska tänka på när jag kikar runt?
Fundera på vad du gillar bäst i form av tavla, länk och ringen runt glaset. Gillar du gamla rassliga länkar eller föredrar du lite rejälare länkar? Själv har jag en 71a med 80-tals jubilee för att jag föredrar ett nyare jubilee. Verken är ganska basic men har du otur kan du åka på en dyr service om många delar behöver bytas.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Går i tankar om att införskaffa en DJ av äldre modell.
Några tips på vad jag ska tänka på när jag kikar runt?
Håller helt med @Criss Cross, möjligheter och variationer är väldigt många. Slät/räfflad ring, guld/metall, jubilee/oysterlänk, färg och utseende på tavla m m. Rätt kul att prova lite olika kombos innan man hittar rätt, för det gör man med en DJ, till slut :)
 

cab

Audemars
2-Faktor
Är på jakt efter en date just och fann en på blocket (även från mitt födelseår, så extra kul):
Spontana tankar kring denna?
https://www.blocket.se/blekinge/Rolex_Datejust_16014_Jubilee_med_akthetsintyg_68607008.htm?ca=22&w=1
Har dock noterat att personen väldigt ofta lägger ut klockor till salu...

Svårt att säga så mycket på den där bilden, ser rätt bra ut där i alla fall, kanske lite rundpolerad. Bandhoren ser ut att ha mkt material kvar iaf. Be om bättre bilder från andra vinklar.

Äger en likadan också från 87 :)
DJ_fre.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Topp