• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Efter att ha tänkt länge och väl beslutade jag mig idag för att gå till en AD och pröva en date just. Alltid gillat klockan men vart nojog för storleken. Och dessvärre va mina farhågor korrelkta. Den är lite för liten för mig :( otroligt tråkigt, men det såg verkligen inte bra ut. (Plus att min kära fru skulle bara lägga vantarna på den ;))
Jag får nöja med med att kolla på alla andra som njuter av sina istället :) keep it up!!
Trist. Vad har du för omkrets?
 

Fender59

Patek
2-Faktor
Idag Date, 115200.
DSC_7607.jpg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hur gammal är den? Lug-holes försvann väl rätt tidigt på DJ? Be även om bilder på länk och lås. (stretch kan Michael Young åtgärda)
MichelYoung är grym. Har en länk renoverad av hans verkstad. Väldigt tajt och fin för att vara gammal. Men fortfarande skönt att slippa posta, betala (förvisso rätt lite) mer och sådär. Lite stretch dör man inte av. Låset känns viktigt dock.
 

Consensus

Omega
image.jpeg
image.jpeg

Säljaren sa att låset var ok, men länken är ganska mycket stretch. Vad kostar det att fixa hos Michael Young typ? Tycker ändå den verkar vara schysst för priset, just eftersom den är fullset och servad för ett år sedan. Vad tycker ni?
OK. Servad hos AD? Då är det värt mycket.
Jag servade min frus länk hos Michael Young. Vill minnas att det gick på ca 300 USD (two-tone Jubilee). Stål är billigare.
Klockan, en DJ 16013 från 1987, köpte jag för 1½ år sedan för 20.000:- via C24. Servad hos ej AD. Fungerar bra. Är den nyservad hos AD så är det värt 5-7 kSEK. Skickar med en bild som visar länken efter Michael Youngs insats.
Jubilee after MY.jpg
 
Topp