Bild från igår, men blir postad först idag...nu med länk.
Tvåtons växer sig starkare . Då är det sant, jag är en gubbe
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bild från igår, men blir postad först idag...nu med länk.
Ja, så är det...Tvåtons växer sig starkare . Då är det sant, jag är en gubbe
Tvåtons växer sig starkare . Då är det sant, jag är en gubbe
Hmm... Tanken har tidigare aldrig slagit mig men det kanske stämmer. Låter i o f s lite väl enkelt, fast inte omöjligt. Ska fundera lite extra över detta ett slag. Ska dessutom kosta på mig att kika lite extra på TT vid mitt nästa besök hos Rolex AD (vilket borde bli på torsdag).Jag har alltid hävdat att tvåtoners, då oftast stål och gult guld, inte är så poppis nu i "Internetåldern" pga att den är så svår att fotografera snyggt. Dvs tvåtonsklockor ser inte så snygga ut när man sitter och tittar på klockor vid datorn, men i verkligheten är de en helt annan (snyggare) sak.
Vad tror ni om detta?
Är det stålvisare på den?Tvåtons växer sig starkare . Då är det sant, jag är en gubbe
Jag har alltid hävdat att tvåtoners, då oftast stål och gult guld, inte är så poppis nu i "Internetåldern" pga att den är så svår att fotografera snyggt. Dvs tvåtonsklockor ser inte så snygga ut när man sitter och tittar på klockor vid datorn, men i verkligheten är de en helt annan (snyggare) sak.
Vad tror ni om detta?
Här är min enda, en 1603 från '72. Matt ljusgrå tavla med vit text. En kameleont då texten inte syns i vissa vinklar.
Passar på alla men länken toppar högst!
Vill du posta en bild på din Air-King? SondJag gillar linnetavlor! Var på vippen att köpa en DJ med linnetavla men en Air King kom i vägen..
Vill du posta en bild på din Air-King? Sond
Jag har alltid hävdat att tvåtoners, då oftast stål och gult guld, inte är så poppis nu i "Internetåldern" pga att den är så svår att fotografera snyggt. Dvs tvåtonsklockor ser inte så snygga ut när man sitter och tittar på klockor vid datorn, men i verkligheten är de en helt annan (snyggare) sak.
Vad tror ni om detta?
Tveksam. Men svårt att veta hur andra upplever det. Jag kan tycka de ser bättre ut på bild än i verkligheten. Eller så har jag sett för många bilhandlartyper med TT så jag blandar ihop klocka och person..
Ytterligare något som talar emot din teori är att om den stämmer borde små ur växa i popularitet. De ser ofta stora ut på bild.
Har en lite fråga ang DJ 1601. Jag har ju nyss köpt ett fint ex här på forumet. Det är en 1601 och serienr säger att den är ifrån 1969.
Jag har läst på lite och kommit fram till att den borde ha kaliber 1570. Min klocka har "hack" funktion, viss info på nätet säger att hack funktion inte infördes förrens 1972 vissa säger 1973. Andra sidor säger att vissa datejust fick hack funktion tidigare.
Vad stämmer?
Så nu är det bara att välja, en SMP eller DJ till våren/sommaren?
En trycktestad Datejust är den perfekta sommarklockan.
Borde gå att hitta för 15.Landar runt 13-15?
Nä. Men nu har jag försökt utbilda mig. Läst igenom en massa listor och text på nätet och frågat kunnigt folk.Snyggt. Det där med hackfunktion verkade ingen känna till.