Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är i köpartagen för en Datejust, men blir lite småvilsen av alla konfigurationer med tavlorna (silver, vita, romerska, ditten och datten). Är det någon som har en bra källa för att få en överblick över vilka tavlor de olika referenserna kommer med?
Är i köpartagen för en Datejust, men blir lite småvilsen av alla konfigurationer med tavlorna (silver, vita, romerska, ditten och datten). Är det någon som har en bra källa för att få en överblick över vilka tavlor de olika referenserna kommer med?
Om det är en ny Datejust du kollar på så kan jag rekommendera Uret.se, där har man bilder på de allra flesta tavlorna
"There are no end to the possibilities!", för att citera Cableguy.
Men jo, vit tavla är ovanligt på de äldre 160x modellerna.
När det kommer till att hitta äldre modeller så är jag inte rätt person att fråga.Tack! Det är dock en äldre jag kikar på, helst en av de med quickset men det är inget krav. Budget är 15-20', har främst kikat på 1601, 1603 och 16014. Är det många som är moddade med alternativa tavlor, finns det något "officiellt" register vilka varianter som finns?
Haha, jo men så är ju Cableguy lite nuts också. Jag har förstått att vit tavla är ovanligt, har sett ett gäng med romersk men inte annars. Visst vore det fint med ett tavel-register?
Har också starka funderingar på en Datejust som första rolle.
Några rookiefrågor.
Skulle gärna köra vintage, med vitgulds glasring. Var tycker ni gränsen går för skönt sliten eller utsliten?
Finns det utbytes urtavlor att få tag i med fräsch lysmassa t ex?
Och till sist, hur känns dinkan på armen? 36mm är mindre än jag är van vid. Upplevs den större?
Och ja, jag tänkte åka och klämma på nån, men det blir ju förmodligen en ny..
Nä, det är väl sant. Varför skulle man bry sig om att renovera, det kanske hör till charmen?! Jag är lite natojunkie, och tycker att det mesta som hamnar på nato växer lite, så det vore kanske en lösning
Hur är det med Servicear och så? Är det bara köra på så länge de håller tiden eller är det vart femte år typ?
Har inte sett så många dj med guld i boetten. Har det aldrig funnits? Måste man upp på day date isåfall?
Satan så snyggt!!Jorå, guld finns. Även nedåt hos lillebror:
Har en lite fråga ang DJ 1601. Jag har ju nyss köpt ett fint ex här på forumet. Det är en 1601 och serienr säger att den är ifrån 1969.
Jag har läst på lite och kommit fram till att den borde ha kaliber 1570. Min klocka har "hack" funktion, viss info på nätet säger att hack funktion inte infördes förrens 1972 vissa säger 1973. Andra sidor säger att vissa datejust fick hack funktion tidigare.
Vad stämmer?
Har sett ordet "Polar" på ett par ställen, men inte tillräckligt för att avgöra om det är ett vedertaget uttryck. Posta gärna bild på den du menar på VRM!En fråga: ljustavlade djs med vit text på tavlan. Kallas dom något speciellt?
Såg en på VRM med krämfärgad tavla och vit text som jag ångrar att jag inte slog till på. Gråa är grymma också.
Har du kvar den här fina dj:n? // JohanBidrar med en slätring+oyster bild. En DJ jag förövrigt funderar på att släppa till förmån för en oysterquartz. Smygintressekoll m.a.o.
Klockan är såld. Länken används på min andra dj för tillfället.Har du kvar den här fina dj:n? // Johan
Jag är så sugen på en DJ så jag har bestämt att Glycinen Airmanklockan (som jag antagligen kommer att ångra resten av livet) får gå tillbaka till medlem Viking som jag köpte den av. Kostymhubben har också gått till Viking (den ligger på tratten nu) å till och med Seiko KS klockan kommer eventuellt flippas också Allt för en stål DJ!!
Klockvärlden är märklig.