• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Jag tänkte egentligen utvärdera det här lite mer innan jag uttalade mig, men gillar man Croco tror jag det här är svårslaget faktiskt, 1601 på original band:

1n8BMQi.jpg

Håller på att leta efter en datejust med vit tavla och räfflad ring. Är lite klurigt att hitta, finns ganska många med mörk tavla. Jag undrar därför vad ett tavelbyte och en vit tavla skulle kosta på ett ungefär ifall man kniper en med mörk tavla? :)

Jag har inte hittat någon vit tavla. Har letat lite åtminstone. Finns/fanns en på chorono24 i Grekland. Teoretiskt kan du hitta en tavla för en tusing och byta den för några hundra.

Jag gör ett sista försök att placefra den här frågan rätt:

Kan någon utbilda mig om 'Sigma-tavlor'? Användes under vissa år och indikerar att indexen, eller kanske hela tavlan, är av guld om jag förstått det hela rätt?

Påverkar faktumet att det är en sigma-tavla prisbilden?
Fick du någonsin något svar? Om inte så blir detta en bump..:D

Fick du någonsin något svar? Om inte så blir detta en bump..:D

Nej, jag fick aldrig något riktigt uttömmande svar.

Däremot fick jag precis som du sett tag på en egen sigma-tavla, med vidhängande 1601, så nu har jag desto större orsak att forska i det själv!

Återkommer med info om jag hittar någon.

Bra pris. Om man slipper tull + moms, vilket man inte verkar kunna räkna med enligt tidigare diskussioner på forumet. Och då är väl inte priset speciellt strålande längre.

Verkar även vara en servicetavla om man nu tycker sånt är viktigt.

Okej, varför kan man inte räkna med det menar du? Tullen alltså. I det här fallet eller allmänt? Tack för svaret :)

Okej, varför kan man inte räkna med det menar du? Tullen alltså. I det här fallet eller allmänt? Tack för svaret :)

Allmänt. Det har bedrivits mängder med såna diskussioner på forumet, jag är inte rätt man att uttala mig då jag alltid handlat inom EU för att slippa eventuella 'problem'/veta vad jag får betala i slutändan. Läs på om moms och tull först - thats all I'm sayin'! :)

Allmänt. Det har bedrivits mängder med såna diskussioner på forumet, jag är inte rätt man att uttala mig då jag alltid handlat inom EU för att slippa eventuella 'problem'/veta vad jag får betala i slutändan. Läs på om moms och tull först - thats all I'm sayin'! :)
Okej, då avvaktar tills jag har mer kött på benen! Tack för din input :)

Rent nöje att läsa igenom tråden, så mycket fina klockor. Någon som ska
göra sig av med en DJ ? Öppen för det mesta, utan länk och helst med något
läderarmband.

Tack på förhand.

Tillbaka
Topp