• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Kollade blocket och såg denna DD http://www.blocket.se/vi/50323505.htm

Inte i det bästa skicket. Är den värd det begärda priset? Om nej, vad tycker ni är ett rimligt pris?
image.jpg

Inte min typ av index om jag ser rätt, men köpläge skulle jag säga. Nu bör man ju kolla lite mer noggrant men som spontanbedömning verkar det vara ett ok pris.

Saknar min Datejust ordentligt nu....Varit på service alldeles för länge =(
Lite små trött på exp2an med..Måste ha variation

Bo0ietr.jpg
Velar mellan der där combom, vit dj eler vit explorer. Skulle vara intressant att höra hur du tycker explorern fungerar till mer dressade tillfällen, udda kavaj och skjorta?

Velar mellan der där combom, vit dj eler vit explorer. Skulle vara intressant att höra hur du tycker explorern fungerar till mer dressade tillfällen, udda kavaj och skjorta?

DJn kommer alltid före Exp2an i min mening! Den funkar lika bra till dressad kostym som till slitna jeans. Explorern har jag haft till kostym ett par gånger, men då på läder eller perlon, tycker inte den passar till dress på länken. En bild från nyår.
2013-12-31 19.27.45.jpg

Då är det väl så att det får bli en dj först:) har sugit på en sådan bra länge. En liten oror finns dock för att den är lite pluttig. Gillar klockor i sizen 40mm.

Då är det väl så att det får bli en dj först:) har sugit på en sådan bra länge. En liten oror finns dock för att den är lite pluttig. Gillar klockor i sizen 40mm.
Tänk så här: Den framhäver underarmarna. En inte helt oväsentlig del av den manliga anatomin, om jag har förstått en del kvinnor rätt. För stor klocka: Raka motsatsen... :D

(Detta ska - om det inte framgår - läsas som det är skrivet; med glimten i ögat!)

A

Kan rekommendera datejusten som första Rolex. De blir lätt en sån där första klocka som också blir en keeper då den verkligen fungerar till alla sammanhang, speciellt då den lirar så bra med alla typer av band. Så länge du inte har timmerstockar till handleder behöver du inte oroa dig för storleken. På min 17cm handled är dess 36mm väldigt neutral, ser varken stort eller litet ut.

2013-09-08 18.16.23.jpg

Hej,

Hur funkar med Jubilee i stål till DJ med ring i gulguld? Försökt googla till mig bilder men lyckas inte.

Tacksam för bild!

Mvh
Philip

Nyinkommen... Någon som har koll på de olika varianterna på "Kronan" som markerar 12? Har sett några 1603:eek:r med lite "bredare" och en helt platt upphöjd krona, medan vissa 1601:eek:r, som min nedan, har en mer "nätt" krona med rundad upphöjd struktur. Någon som kan utbilda mig eller finns det alla möjliga variationer?

Tillbaka
Topp