• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

yhehy4uh.jpg

1603 med linen dial, extremt svårfotad!

Lite sugen på en 116200. Hjälp mig förstå hur endlinksen fungerar. Hur skulle det se ut med läderarmband på? Jag hittar inga bilder utan armband på. Är det olika boetter för jubille- och oysterversionen?

Snygg! Hur många djs har du haft senaste året? Runt 10 st?

Hmm, pinsamt, men det är nog +10 om man räknar alla 160x ;)

Det är roliga klockor som ser väldigt olika ut beroende på vad det sitter för tavla i klockan. (Sen finns det så otroligt många olika tavlor till dem, gillar dem starkt!)

Hej,
Köpte just denna och tänkte att jag måste dela med mig!! :)

1601a med no-tritium tavla och guld index och visare... Ser grym ut!!!!

Mvh
Micke
Trevligt! Men du är nog på det klara med att den är hopplockad, tavel- och visarmässigt. Fast förr skedde sådant direkt vid leverans, av AD, så man kan ju undra varför Rolex själva har blivit så strikta med egna kombinationer. Jag gillar gult guld på tavlan i stålisar. Ger något extra, utan att bli tvåton som man kanske väntar sig.

Mvh A

Beslutsångest Grand DeLuxe.

Var idag och provade en 18038. Älskar verkligen Day-Daten. Men blev lite osäker på sizen. Tycker den kändes liten. När jag kollar på alla bilder på wristshots så ser det alltid så über ut. Men det sa inte "klick" när jag provade den. Använder mest min 16610 och tycker den sizen är perfekt.

Hjälp mig nu...o_O

Var idag och provade en 18038. Älskar verkligen Day-Daten. Men blev lite osäker på sizen. Tycker den kändes liten. När jag kollar på alla bilder på wristshots så ser det alltid så über ut. Men det sa inte "klick" när jag provade den. Använder mest min 16610 och tycker den sizen är perfekt.

Hjälp mig nu...o_O
Klickar det inte, så klickar det inte. Du känner när det är rätt. Sök vidare!
A

Hjälp mig nu...o_O

Vanesak kanske. Jag gillar 36 mm. Har även Gmt Master så jag bär också 40 mm. Läste iofs en annan tråd där trådskaparen frågade vilken storlek på DJ han skulle köpa till sin fru. Majoriteten föreslog 36 mm, så jag kan ju vara ute och cykla... :)

I veckan anslöt denna mysiga 1601a. Härligt blå Sigmatavla. Vitguldsring och Oyster må vara en ovanlig kombination, men jag gillar det.

Kanske skiftar armband med min 1603a?
Saknar den redan. Omväxling förnöjer så varför inte skifta länkar. Glöm bara inte att posta en bild efteråt :)

Snygg 1603:a är det silver eller vit tavla?

Tillbaka
Topp