Bumpar åt Magnusr703
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon dom vet vad avståndet mellan luggarna är på en datejust 16014 från 87?
Tack för det
Jag provade denna på jubilee men jag tyckte det blev för mycket bling så det blev oyster igen.Det har ju diskuterats i decennier ang om räfflad ring med oyster länk och vice versa. Kan vitguldsringen vara det optimala mellantinget som funkar bäst med både Jubilee och oyster?
Boys and Girls, vad har ni för avvikelse ca på era gamla datejusts?
Ej nyservade.
Inte mer än några sekunder på min. Okänd historik från mitten på 60-talet någon gång.
Haft en jäkla tur med verket.
Just nu +5 sek, tidigare i år +10, servad 2012. Märkligt nog (eller inte?) så fortar sen sig mindre när den ligger i vaggan, och mer när jag bär den. Är det normalt?Boys and Girls, vad har ni för avvikelse ca på era gamla datejusts?
Ej nyservade.
Just nu +5 sek, tidigare i år +10, servad 2012. Märkligt nog (eller inte?) så fortar sen sig mindre när den ligger i vaggan, och mer när jag bär den. Är det normalt?
Skickas från min iPhone
Lets dance på TV, perfekt att starta en tråd...
Det har varit mycket skriverier och hyllningar av Rolex Datejust på sistone. Passar på att starta en tråd där bilder på era DJ, eller bara någon snygg eller ful DJ, är välkomna. Gärna med en liten beskrivning av vad det är för modell. Den coola förfadern Date är också välkommen.
Gubbklocka, snik Rolex, fjollklocka, hipsterklocka eller bara ett medvetet val?
Tyckte själv att DJ var ganska så gubbig, speciellt med jubilee länken. Sedan såg jag några snygga bilder på en DJ med slät ring och tyckte plötsligt att det var en optimal kostymklocka.
(Snodd från Singular straps)
Efter att ha sett bilder på Day Date med slät ring och romerska siffror började jag leta efter det utförande på en DJ
Men det var ju inte så lätt att hitta den kombinationen. Talade med Kaplans och Dr Watch om att byta till en slät ring. Dom tyckte att det var synd att byta, eftersom referensen ändras. Nåväl.
Ramlade in på Dubbes tråd och såg hans DJ. Den var ju ball! Säkert ovanlig. Fräscht med arabiska siffror.
(Snodd från Dubbes tråd)
Nu var jag inställd på att jag skulle köpa en klassisk DJ med vit tavla och stavindex. Letade på Chrono 24.
Men... jag hittade istället denna och slog till
En 16030 med den digitala jubileumstavlan. Älskad eller hatad. Tror att 16030 är den sista DJn med plexi, vilket jag gillar.
Lika, men ändå så olika
Kombinationerna tavla, index, ring och länk är oändliga. Lägg gärna upp en bild på din egen klocka eller bara en bild på ditt favoritutförande.
Samma tavlor passar väl inte på båda, vad jag förstått. xxxx har pie-pan och xxxxx plana tavlor.Någon som vet om tavlor och ringar går att byta mellan fyr- och femsiffriga refs?
Det är inte helt lätt att få tag på ett snyggt läder på 20mm mot 16mm. Men AD brukar ha ett mindre sortiment. Rob E har några t ex. Snyggast till är ett Rolex spänne 16mm i stål. Nästan ett måste faktiskt. Själv provar jag ett Rubber B på min DJ nu, tycker själv bättre än läder nu på sommaren.Funderar på att skicka jubileelänken till min DJ (ss, vit tavla) på renovering, så jag tänkte köpa ett läderband till den att ha under tiden, och för att varva med sen.
Tips på läderband och var man ska handla? Tänker mig själv ett ljusbrunt strutsband som smalnar av till 16mm, var köper man ett sådant? Vad finns det mer för roliga alternativ?
Det är inte helt lätt att få tag på ett snyggt läder på 20mm mot 16mm. Men AD brukar ha ett mindre sortiment. Rob E har några t ex. Snyggast till är ett Rolex spänne 16mm i stål. Nästan ett måste faktiskt. Själv provar jag ett Rubber B på min DJ nu, tycker själv bättre än läder nu på sommaren.
Om du ska köra läder rek jag att du skaffar endlinks, så slipper du mellanrummet band/boett. Kör hårt
Skickas från min iPhone
Bra val, tycker jag. Till vit tavla går nästan allihop (utom nr 6 kanske) beror på hur djärv man är. Själv har jag nr 5 och 3Tack för tipsen! Tycker ändå att DJ är snyggare utan endlinks på läder... Har fixat ett Rolexspänne och funderar på att beställa custom made från ABP. Där såg jag helt plötsligt ett grönt strutsläder, skulle inte det funka fint på en DJ med räfflad ring och ljus tavla? Färgen är nummer 7 nedan, annars har jag tänkt gå på 5:an: