• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Tack för svaren, Kotten & Fredrik (Swe) !

Gör resor till Hong Kong 2-3 ggr/år, har flertalet gånger varit påväg att köpa en klocka, men det har helt enkelt aldrig blivit av.
En stor anledning till det är visserligen att jag för 6 månader sedan aldrig skulle lägga 10k + för en klocka.

Men ack så fel jag hade, och oj vad fort man ändrar sig...

Är dock småsugen på en guld/stål, men har av någon anledning svårt för just det jubilee, som är två-ton.

Tack för svaren, Kotten & Fredrik (Swe) !

Gör resor till Hong Kong 2-3 ggr/år, har flertalet gånger varit påväg att köpa en klocka, men det har helt enkelt aldrig blivit av.
En stor anledning till det är visserligen att jag för 6 månader sedan aldrig skulle lägga 10k + för en klocka.

Men ack så fel jag hade, och oj vad fort man ändrar sig...

Är dock småsugen på en guld/stål, men har av någon anledning svårt för just det jubilee, som är två-ton.

Ska du hitta en bra TT länk får du leta ett tag och vara beredd att betala. Jag har klämt på en TT länk som varit i bra skick. viiicc kanske kan visa upp sin på detta vis som referens:
oXYH5ej.jpg

Ska du hitta en bra TT länk får du leta ett tag och vara beredd att betala. Jag har klämt på en TT länk som varit i bra skick. viiicc kanske kan visa upp sin på detta vis som referens:
oXYH5ej.jpg

Ja, och när man fått dille på en klocka så är nog tid det sista jag har… Haha!

Har börjat snegla mer och mer på alternativ, och nu lutar det åt att SMP som landade i förra veckan får lämna direkt, den känns helt plötsligt som en riktig dussinklocka (även om många anser att DJ är det likaså).

Kul o höra att du tyckte min länk kändes bra! :)

Svårt att få till en bra bild men jag gjorde ett försök!
e3asusup.jpg

Och klart du ska ha TT datejust på jubilee! Grym klocka om man gillar en lagom "blingig" klassiker :)

Var inne i en guld och antik-affär i Göteborg en snabbis idag och fick syn på en Datejust TT med jubilee, han skulle ha 28900 kr för den. Lät inte det väldigt billigt? Självklart var den "nyservad". Hann inte fråga mer än så tyvärr.

Var inne i en guld och antik-affär i Göteborg en snabbis idag och fick syn på en Datejust TT med jubilee, han skulle ha 28900 kr för den. Lät inte det väldigt billigt? Självklart var den "nyservad". Hann inte fråga mer än så tyvärr.

Skulle kunna vara 10.000 kr för dyrt också. Äldre tt ger inget premium framför en stålis, anser jag .

Ref eller ålder? Om den inte är väldigt ny skulle jag spontant säga varning. Kan lätt vara alldeles för dyr.

Kan ha postat något liknande tidigare och i så fall hoppas jag ni ursäktar mig..:).

Under de senaste tre månaderna har jag sett ovanligt många 1600 med ljus tavla på lite äldre män. Jag tycker det är intressant då det är ganska få ute till försäljning. När jag ser dem tänker jag att de köpt en fin klocka för 20-30 år sedan och den hänger sedan med. Men att just 1600(kanske heter de något annat när det blev femsiffriga ref.?) dyker upp i mitt synfält överraskar mig. Men det är en otroligt fin klocka som ligger lagom under radarn utan att ha stealth-egenskaper.

Mycket trevlig! Ny?

Jag uppskattar guld-DJ som ett alternativ till DD.

Frågan är vilka trevlig tavlor som kan tänkas finnas till guld-DJ och vilka alternativ på tavlor de levererades med som nya?

Jag köpte den i slutet av Mars men den har varit inne på service hos Rob Engström sedan April någon gång och hämtades ut i måndags. Tavlan som sitter i nu är ny. Den gamla var även den i guld men den var fläckig.

Det finns en hel del olika tavlor att välja på.

1601tavlor.jpg

Jag köpte den i slutet av Mars men den har varit inne på service hos Rob Engström sedan April någon gång och hämtades ut i måndags. Tavlan som sitter i nu är ny. Den gamla var även den i guld men den var fläckig.

Det finns en hel del olika tavlor att välja på.

1601tavlor.jpg

Kul! Grattis till uthämtningen då!

Och stort tack för bilden, fanns ju många riktigt läckra! Den utgångna, bruna utan index var ju riktigt het!

DJ i guld är inget dumt alternativ, inte dumt alls! Hmm...

Kul! Grattis till uthämtningen då!

Och stort tack för bilden, fanns ju många riktigt läckra! Den utgångna, bruna utan index var ju riktigt het!

DJ i guld är inget dumt alternativ, inte dumt alls! Hmm...

Det är nog lika bra för plånboken att de är utgångna. Den blå stentavlan (Lapis) går dock att köpa men kostar ca. 40.560 kr. :)

Det är nog lika bra för plånboken att de är utgångna. Den blå stentavlan (Lapis) går dock att köpa men kostar ca. 40.560 kr. :)

Haha! Ja, specialtavlorna verkar inte vara någon lek varken till DD eller DJ! Angående de vanliga tavlorna antar jag att kostnaden för tavla och byte är ungefär densamma som till DD - runt 3'-3,5'?

Det var inte vidare bra att varken se din klocka eller få den här infon, jäklar vad sugen man blev på att uppgradera från stål 1601...

Håller med om att guld DJ är en värdig kollega till DD. Spanade ganska hårt efter en i våras, men hittade inget som passade min smak.

Tillbaka
Topp