• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Mitt senaste förvärv. Datejust är en klassiker (inte gubbklocka) Flesta av "kostymfolket" jag känner inom olje-och gasbranchen har Datejust eller Daydate.

Det känns som att 60% av alla Rolex man ser ute på stan är Submariner eller GMT II eller någon annan sportmodell. Daydate och Cellini tillhör de mer ovanliga.

Dagens klocka och middag

yJ8uNnA.jpg

Smått otroligt att jag missat denna tråd, så jag kör på med lite frågor.

Skiljer sig designen på bezeln mycket irl mellan 1601 och 1603? Föredrar helt klart 1601 på bild, och den var snygg när jag provade den i veckan. Dock har jag aldrig sett en 1603 irl. Vilken är att föredra och varför? Blir 1601 mer repig m.t.p. vitguldet?

Vore även tacksam om någon kunde posta bilder med oysterlänk på fluted bezel, och jubilee på slät! :)

Den här tråden alltså... Har medvetet inte läst igenom den. Men ser starkt fram emot att göra det :)
en datejust blir nog min instegs rolex framöver!

Smått otroligt att jag missat denna tråd, så jag kör på med lite frågor.

Skiljer sig designen på bezeln mycket irl mellan 1601 och 1603? Föredrar helt klart 1601 på bild, och den var snygg när jag provade den i veckan. Dock har jag aldrig sett en 1603 irl. Vilken är att föredra och varför? Blir 1601 mer repig m.t.p. vitguldet?

Vore även tacksam om någon kunde posta bilder med oysterlänk på fluted bezel, och jubilee på slät! :)
Vitguld är lite blingigare och elegantare, stål är matt och lite tooligare. Jag hade inte oroat mig för repkänsligheten på vg.

Hittade en gammal dålig bild på mina två DJs. Föredrog denna setup. Slät+jubilee, räfflad +oyster.
n67zKMi.jpg

Har faktist haft fyra stycken DJ:s, två 16013, en 17013 och en 1603. Ångrar att jag sålde 1603, tyckte den passade nästan till allt. Men den fick gå för VC 222:an och nu till slut blev det Explorern som nog är en keeper.
Gillar i princip tvåtons DJ:s, men tycker att de är lite väl dressade för mina behov.
Här kommer några slarviga bilder.
16013 093.JPG
Rolex 17013 006.JPG
Rolex ref 1603 086.JPG

Vilken färg på tavlan tycker folk e snyggast på en 116233(ny dj guld/stål) ??
Har tänkt silver ...

Någon som har litr inputs/bilder på en liknande ?!?

Den vita är snygg men för mycket kvinnotavla... Den svarta är snygg men sen har man nästan bara svarta tavlor på alla sina klockor och den silvriga är rätt fräsig imed att den har en sunburst effekt! Fast sen är roulettehjulet rätt fräsigt på den svarta!

Varför ska man välja en nyare DJ typ 116200 eller 116234 före en äldre Submariner som 16610 eller 14060M? Budgeten räcker till antingen en nyare DJ eller en äldre Sub. Står i valet och kvalet, klockan kommer att användas varje dag i alla olika sammanhang.

Varför ska man välja en nyare DJ typ 116200 eller 116234 före en äldre Submariner som 16610 eller 14060M? Budgeten räcker till antingen en nyare DJ eller en äldre Sub. Står i valet och kvalet, klockan kommer att användas varje dag i alla olika sammanhang.

Om du har pengar till en 116234 så lär du ha råd med en bättre beggad 114060 (sub no date) ...

Jag har rätt små handleder och äger en 116610 ... Den är riktigt underbar men rätt topptung(den ligger liksom inte helt perfekt på handleden alltid) fast den e fet !!
Men har varit inne på en ny dj ny på sistonde och bestämmt mig för att de blir mitt nästa köp! Men 36 mm är fan perfekt!! Inte för tok för litet och inte för stort!

116234 är rätt fräck med vitguldsringen (fast sen är ju tavel val rätt viktigt med)

Köper du en dj från tex show comerce kan du ju för en ny 116200 för ca 36 k å en 34a för ca 43-45 k ... En 114060 kan du få för ca 45 ny !

Våga kontakta gassan på schipol eller tex airwatchcenter på genevs flygplats om prisuppgifter för dom har väldigt bra priser plus att dom är rolex ad !!!
(Bättre Beggade svenska 116234, 116200 å ndsub brukar ligga på samma peng för att klockorna ligger så pass högt i pris i sverige jämfört med vissa ställen i europa)

Har tvärr ingen erfarenhet av äldre subbar(kan en del om subbor men det är en annan femma) men dom nya keramiska subbarna är faktiskt väldigt trevliga med dom feta bandhornen ... Ger en mäktig look! Fast sen har du mer en elegant sportig look på en nyare dj ! Så det är lite vad du vill ha och vad som du känner sitter bra på handleden!

Tillbaka
Topp