• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

URlakad

Cartier
2-Faktor
Slät, blå, oyster!
(Fast snyggast är Tuxedo'n)

zRolex-Datejust-116200---115822w.jpg
Tuxedon är grym men går inte att få tag i längre om jag ska köpa nytt via AD tyvär... Iaf inte här i Svärjä enl. hörsägen...
 

TomGanks

Panerai
haha! Och jag på jubileen...... Omöjligt att bestämma sig!

Blå eller silver?
Slät eller vitguld?
oyster eller jubilee?

En sak är jag säker på iaf.... STAVINDEX!

rolle1.JPG
rolle2.JPG

rolle 3.JPG
rolle4.JPG

rolle5.JPG
rolle6.JPG

rolle7.JPG
rolle 8.JPG

Kanon, tack för att du sammanfogade alla bilderna. Jag har bestämt mig sen ett tag på Blå, "icke-slät" betyder det per automatik vitguld alltså dyrare(?), samt jubilé. Det vore riktigt kul att hitta en begagnad ifrån -89 för att ha som års klocka.
1. Vilken referens gäller då?
2. Vilken referens gäller för en ny med den uppsättningen
3.Prisnivå på de båda alternativen

Tack på förhand och fortsatt trevlig kväll!
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Kanon, tack för att du sammanfogade alla bilderna. Jag har bestämt mig sen ett tag på Blå, "icke-slät" betyder det per automatik vitguld alltså dyrare(?), samt jubilé. Det vore riktigt kul att hitta en begagnad ifrån -89 för att ha som års klocka.
1. Vilken referens gäller då?
2. Vilken referens gäller för en ny med den uppsättningen
3.Prisnivå på de båda alternativen

Tack på förhand och fortsatt trevlig kväll!

Np! Smutt, ja precis. "icke-slät" = vitgulds-ring (aka fluted-bezel). Om du ska köpa nytt så går den för 10k mer än den släta. Beg har jag dålig koll på. Kika på chrono24, där kan du ställa in tillverkningsår osv osv.

EDIT: här har du länk till DJ från 89 http://www.chrono24.se/search/index...oSearchIndex=true&sortorder=0&yearBought=1989
 

knallberg

Omega
Någon med erfarenhet rörande 555 enlinks på Datejust ref 16234, är det endast 555b som passar eller skulle 555 kunna funka?

Får inte riktigt ett ja eller nej med mina google sökningar så tänkte att jag provar här också! :)
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Är det nån som vet om och hur ofta man behöver byta ut guldbezeln? Läste nånstans att nån fick byta ut den på en datejust II och det gick på ca 20-30k.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Är det nån som vet om och hur ofta man behöver byta ut guldbezeln? Läste nånstans att nån fick byta ut den på en datejust II och det gick på ca 20-30k.
Det måste helt och hållet bero på hur man tar hand om sin klocka. Är man försiktig och undviker grövre repor behöver man förhoppningsvis aldrig byta ut bezeln.
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Någon med erfarenhet rörande 555 enlinks på Datejust ref 16234, är det endast 555b som passar eller skulle 555 kunna funka?

Får inte riktigt ett ja eller nej med mina google sökningar så tänkte att jag provar här också! :)
Har klockan lugholes? Tror det är skillnaden. Om du inte har lugholes måste du kunna peta bort bandstiftet genom endlinksen.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
haha! Och jag på jubileen...... Omöjligt att bestämma sig!

Blå eller silver?
Slät eller vitguld?
oyster eller jubilee?

En sak är jag säker på iaf.... STAVINDEX!

rolle1.JPG
rolle2.JPG

rolle 3.JPG
rolle4.JPG

rolle5.JPG
rolle6.JPG

rolle7.JPG
rolle 8.JPG
Jag har lite samma situation för tillfället. Väldigt nära att köpa en 116200 med jubilee, slät ring och stavindex, men kan inte bestämma mig gällande färgen. Silver eller blå:nailbiting:
Eller så kanske det blir något helt annat...blå Aqua Terra funderar jag också på. Svårt beslut!
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Jag har lite samma situation för tillfället. Väldigt nära att köpa en 116200 med jubilee, slät ring och stavindex, men kan inte bestämma mig gällande färgen. Silver eller blå:nailbiting:
Eller så kanske det blir något helt annat...blå Aqua Terra funderar jag också på. Svårt beslut!

Livet kan vara bra jobbigt ibland haha. Vilka dilemman vi har! ;)
Är OCKSÅ sjukt sugen på en 116264 aka "vrid-o-grafen" aka "åskfågeln". Den har allt av det jag önskar.
Vill dock ha en sprojlans.... Vet att det lurar några få rävar här på KS med denna skönhet.
Har du kvar din @Buffi ?
img59510733.jpg
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Livet kan vara bra jobbigt ibland haha. Vilka dilemman vi har! ;)
Är OCKSÅ sjukt sugen på en 116264 aka "vrid-o-grafen" aka "åskfågeln". Den har allt av det jag önskar.
Vill dock ha en sprojlans.... Vet att det lurar några få rävar här på KS med denna skönhet.
Har du kvar din @Buffi ?
img59510733.jpg
Finns den ens ny? Kan inte hitta den på rolex hemsida.
 
Topp