• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

1512549779669730699437.jpg
15125498363302005237934.jpg
Big Rollie är nytvättad och nöjd.

Behöver tips och råd av er. Ägt 2 subs tidigare samt en 114300 och nu 116200. Blivit lite sugen på sub igen. Sälja 116200 och köpa Sub eller behålla DJ. Sjuk beslutsångest.. .
Känner samma. Har blivit så jävla sugen på en HULK! Fick ett erbjudande att byta in min mot en oanvänd hulk från -17. Känns dock som en riktigt dum deal då min datejust listas för 113,200 och Hulken för 80,500...

Det är just d. Vet fort inte vad jag ska göra?
Haha denna ångest... Känns segt att betala 95 k och 2 månader senare byta till en som är värd runt 80 k....

Ibland älskar jag datejuste, på jobbet är den klockren då vi har kavaj/skjorta. Men på helger när man hänger runt i jeans/t-shirt saknar man en robust sub.

Nej, det gjorde jag inte. Fick pynta 95,000. Men det svider fooortfarande lite. Men kanske inte är så dåligt ändå eftersom andrahandsvärdet är ganska lika?
Precis. Du har den ju ute för 86. Tveksamts du nu skulle få det vid försäljning. Men oavsett så är det möjligtvis så att du torskar 6k. Inte så mycket om du vill ha hulk och slipper vänta. Värdet håller ju bättre på en hulk

Haha denna ångest... Känns segt att betala 95 k och 2 månader senare byta till en som är värd runt 80 k....

Ibland älskar jag datejuste, på jobbet är den klockren då vi har kavaj/skjorta. Men på helger när man hänger runt i jeans/t-shirt saknar man en robust sub.
Men byter man ner sig får man ju ta cash imellan. Men om man fick välja 1? Vilken ska man ta DJ ele sub?

Precis. Du har den ju ute för 86. Tveksamts du nu skulle få det vid försäljning. Men oavsett så är det möjligtvis så att du torskar 6k. Inte så mycket om du vill ha hulk och slipper vänta. Värdet håller ju bättre på en hulk
Precis.

Har även en kille som vill byta sin Hulk från 2013 som blev klar från service igår. Han kan lägga 4 k emellan. Hur ser du på det?

(Han andra sålde sin)

Behöver tips och råd av er. Ägt 2 subs tidigare samt en 114300 och nu 116200. Blivit lite sugen på sub igen. Sälja 116200 och köpa Sub eller behålla DJ. Sjuk beslutsångest.. .
Det var inte många dagar sedan du äntligen hittat världens bästa klocka och nu ska den flippas igen? Alltså, den berg- och dalbana som är din vilja måste vara spännande att åka på :D

Du har inte funderat på att köpa en finare "beater"? Jag köpte en black bay. Den kompleterar min datejust perfekt

Köpte denna på gran canaria i somras. Gillar tavlan skarpt men den blir sparsamt använd då jag trivs bättre med sportrollarna och kör en Breitling superocean på jobbet.
A4CFF7B3-03D3-4C60-A590-B3ECBFD3D80D.jpeg

Finns ingen sub som slår min tavla. Hehe men däremot har sub:en glidelock. Samt en ring man kan snurra på när man är uttråkad. Men vad överväger man? Tavlan eller länken/ringen. Tycker DJ är roligare och titta på. Men sub:en en sub. Svårt och sätta ord på det där.

Tillbaka
Topp