• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Har Dj ref:116200 gått upp i värde? Såg en svart förut här på ks för 48k och nu en exakt likadan som min för 49k. Tur att jag inte släppte min för 46k. Dom säger ju att Rolex tappar ca 10-15% av nyvärdet i beg marknaden. Så 59900kr - 15% = 50915kr. TUUR att jag inte sålde min. :)
Ett begärt pris i en annons är ju inte en tillförlitlig indikator på hur marknaden utvecklar sig.

Snälla, kan vi inte återgå till trådens syfte? Med all respekt @Vincentb - men sen du gjorde ditt intåg här har tråden kommit att handla om dig: du har världens bästa klocka men ska du byta den mot en Sub? Hur mycket är den värd, och hur mycket höjer Rolex priset med? Du är engagerad och det är bra, men ibland måste du ta ett steg tillbaka. Du lyckas kväva din omgivning.

Nån som har bra tips på läderarmband till en Datejust?

Det kan bli grymt schyst. Köpte ett custommocka från en av bröderna på forumet.
PSX_20161224_173608.jpg

En fråga angående service av en 46 år gammal DJ. Förvärvade en (”servad”) 1601 från watchfinder.co.uk och i nästan ett år gick den felfritt med fin gångreserv och tidshållning men nu stannar den helt plötsligt redan efter ca 10 minuter - vid full uppvridning. Vissa dagar tickar den på fint men den är helt enkelt opålitlig. Är det redan helservice hos AD som gäller eller är detta något en lokal urmakare kan fixa med t.ex. olja?

En fråga angående service av en 46 år gammal DJ. Förvärvade en (”servad”) 1601 från watchfinder.co.uk och i nästan ett år gick den felfritt med fin gångreserv och tidshållning men nu stannar den helt plötsligt redan efter ca 10 minuter - vid full uppvridning. Vissa dagar tickar den på fint men den är helt enkelt opålitlig. Är det redan helservice hos AD som gäller eller är detta något en lokal urmakare kan fixa med t.ex. olja?
Jag skulle lämnat in den hos AD och göra en riktig service istället för massa halvdana grejer. Lite dyrt men sen har du en klocka i topp skick...

Fråga i avdelningen VINTAGE så får du nog tips om du vill prova annat än AD !

Fick du dokument/kvitto på servicen så man vet om de bytte ut slitagedelar?. Kan ju varit en icke-AD som bara gjort en ruckningo_O.

Fick du dokument/kvitto på servicen så man vet om de bytte ut slitagedelar?. Kan ju varit en icke-AD som bara gjort en ruckningo_O.

Watchfinder har väl ett års garanti. Ifall den ännu gäller borde de fixa klockan, men även om året precis gått ut skulle jag kontakta dem gällande din klocka. Enligt min erfarenhet är de ganska tillmötesgående. Obs att deras klockor inte är servade av Rolex, ifall det inte specifikt nämns i samband med informationen om klockan. De erbjuder dock garanti på servicen de själva utför.

Tillbaka
Topp