Tror det blir dyrare nästa år. Rolex brukar väl höja ca 7-10% varannat år. Kommer ihåg en som jag känner köpte din DJ ny från AD förra året för listpris för 55k. Nu säljs dom för 59900kr..
Har vi inte haft den här diskussionen redan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror det blir dyrare nästa år. Rolex brukar väl höja ca 7-10% varannat år. Kommer ihåg en som jag känner köpte din DJ ny från AD förra året för listpris för 55k. Nu säljs dom för 59900kr..
Har vi?Har vi inte haft den här diskussionen redan?
Har vi?
Ett begärt pris i en annons är ju inte en tillförlitlig indikator på hur marknaden utvecklar sig.Har Dj ref:116200 gått upp i värde? Såg en svart förut här på ks för 48k och nu en exakt likadan som min för 49k. Tur att jag inte släppte min för 46k. Dom säger ju att Rolex tappar ca 10-15% av nyvärdet i beg marknaden. Så 59900kr - 15% = 50915kr. TUUR att jag inte sålde min.
Nej det är det inte. Men folk som säljer Rolex brukar inte pruta mer än max 1000-2000kr. Av mina egna erfarenheter...men kan såklart ha fel..Ett begärt pris i en annons är ju inte en tillförlitlig indikator på hur marknaden utvecklar sig.
Nej en kul grej bara. Men dom går ju upp helatiden. Blir dyrare och dyrare och köpa.Kika på s. 187 och framåt. Varför denna absurda fixering vid eventuell prisökning förresten? Låter inte helt hälsosamt.
Nej en kul grej bara. Men dom går ju upp helatiden. Blir dyrare och dyrare och köpa.
Huh? Nä ska inte sälja..Fast du ska väl sälja?
Måste vara jobbigt att sitta och jaga ett par hundralappar.
Varför låter du så otrevlig?Fast du ska väl sälja?
Måste vara jobbigt att sitta och jaga ett par hundralappar.
Huh? Nä ska inte sälja..
Varför låter du så otrevlig?
Passar det?Nån som har bra tips på läderarmband till en Datejust?
Varför inte?Passar det?
Nån som har bra tips på läderarmband till en Datejust?
Passar det?
Det kan bli grymt schyst. Köpte ett custommocka från en av bröderna på forumet.Varför inte?
Jag skulle lämnat in den hos AD och göra en riktig service istället för massa halvdana grejer. Lite dyrt men sen har du en klocka i topp skick...En fråga angående service av en 46 år gammal DJ. Förvärvade en (”servad”) 1601 från watchfinder.co.uk och i nästan ett år gick den felfritt med fin gångreserv och tidshållning men nu stannar den helt plötsligt redan efter ca 10 minuter - vid full uppvridning. Vissa dagar tickar den på fint men den är helt enkelt opålitlig. Är det redan helservice hos AD som gäller eller är detta något en lokal urmakare kan fixa med t.ex. olja?
Fråga i avdelningen VINTAGE så får du nog tips om du vill prova annat än AD !En fråga angående service av en 46 år gammal DJ. Förvärvade en (”servad”) 1601 från watchfinder.co.uk och i nästan ett år gick den felfritt med fin gångreserv och tidshållning men nu stannar den helt plötsligt redan efter ca 10 minuter - vid full uppvridning. Vissa dagar tickar den på fint men den är helt enkelt opålitlig. Är det redan helservice hos AD som gäller eller är detta något en lokal urmakare kan fixa med t.ex. olja?
Fick du dokument/kvitto på servicen så man vet om de bytte ut slitagedelar?. Kan ju varit en icke-AD som bara gjort en ruckning.En fråga angående service av en 46 år gammal DJ. Förvärvade en (”servad”) 1601 från watchfinder.co.uk och i nästan ett år gick den felfritt med fin gångreserv och tidshållning men nu stannar den helt plötsligt redan efter ca 10 minuter - vid full uppvridning. Vissa dagar tickar den på fint men den är helt enkelt opålitlig. Är det redan helservice hos AD som gäller eller är detta något en lokal urmakare kan fixa med t.ex. olja?
En fråga angående service av en 46 år gammal DJ. Förvärvade en (”servad”) 1601 från watchfinder.co.uk och i nästan ett år gick den felfritt med fin gångreserv och tidshållning men nu stannar den helt plötsligt redan efter ca 10 minuter - vid full uppvridning. Vissa dagar tickar den på fint men den är helt enkelt opålitlig. Är det redan helservice hos AD som gäller eller är detta något en lokal urmakare kan fixa med t.ex. olja?
Fick du dokument/kvitto på servicen så man vet om de bytte ut slitagedelar?. Kan ju varit en icke-AD som bara gjort en ruckning.
Nej en kul grej bara. Men dom går ju upp helatiden. Blir dyrare och dyrare och köpa.
Huh? Nä ska inte sälja..
Min är nu till salu på "köp och sälj".
Låg en för 49k igår. Satt 47k på min.Nej för bövelen...inte sitter jag och försöker få upp priserna för att jag ska sälja inte
Min är nu till salu på "köp och sälj".
Jaja, med risk att låta lite otrevlig nu men tror många tröttnat lite på ditt flipperiMin är nu till salu på "köp och sälj".
Låg en för 49k igår. Satt 47k på min.
Ursäkta men varför skriver du det i den här tråden? Om alla gjorde så skulle varenda märkes-/modelltråd vara full av hänvisningar till K&S.Min är nu till salu på "köp och sälj".