Code
AKA Vincent B
Men haft 2 sub:s. Båda är grymma MEN vad överväger man?Va i samma situation som du, sålde dj´n och köpte en SubC med datum - ångrar mig inte en sekund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men haft 2 sub:s. Båda är grymma MEN vad överväger man?Va i samma situation som du, sålde dj´n och köpte en SubC med datum - ångrar mig inte en sekund.
Sälj, går alltid köpa en igen om du ångrar dig.Men haft 2 sub:s. Båda är grymma MEN vad överväger man?
Om det är så att du behöver spara en stund för en sub så har du ju en trevlig vän att hålla i hand tills dessDrog tillbaka min annons. Vore dumt och sälja. Alltså den där tavlan. Eller vad säger ni?
Japp. Jag hade aldrig sålt den.Drog tillbaka min annons. Vore dumt och sälja. Alltså den där tavlan. Eller vad säger ni?
Väldigt svårt. När jag köpte min subc så kändes det som att man var i mål. Sen kom dj som jag aldrig ens tittat på då jag inte tycker dom är särskillt snygga på bild. Men när jag stod där i affären och fick syn på den i verkligheten så blev det en helt annan sak. När jag sen hittade en Gmt 2 så blev suben bara liggande och ska nu säljas i nästa vecka men dj blir kvar. Den kompletterar ju sportklockorna på ett bra sätt. Med detta sagt så skulle jag hellre ha en Sub eller gmt än en dj om jag skulle ha 1 klocka men den är en grym komplettering till sportklockorna som sagt. Clean klocka med väldigt fin tavla.Men haft 2 sub:s. Båda är grymma MEN vad överväger man?
Ahh sjukt svårt är egentligen ingen "samlare" utan vill egentligen ha 1 klocka livet ut. Men dyker helatiden upp nytt..Väldigt svårt. När jag köpte min subc så kändes det som att man var i mål. Sen kom dj som jag aldrig ens tittat på då jag inte tycker dom är särskillt snygga på bild. Men när jag stod där i affären och fick syn på den i verkligheten så blev det en helt annan sak. När jag sen hittade en Gmt 2 så blev suben bara liggande och ska nu säljas i nästa vecka men dj blir kvar. Den kompletterar ju sportklockorna på ett bra sätt. Med detta sagt så skulle jag hellre ha en Sub eller gmt än en dj om jag skulle ha 1 klocka men den är en grym komplettering till sportklockorna som sagt. Clean klocka med väldigt fin tavla.
Vi kan hursom konstatera att det inte är helt enkelt
haha! Undra hur många av oss som tänkt så?Ahh sjukt svårt är egentligen ingen "samlare" utan vill egentligen ha 1 klocka livet ut. Men dyker helatiden upp nytt..
I know..haha! Undra hur många av oss som tänkt så?
Hade samma mål innan också men insåg att det inte finns. Att kunna ha en klocka att växla med gör att man inte känner flipp-behovet i samma utsträckningAhh sjukt svårt är egentligen ingen "samlare" utan vill egentligen ha 1 klocka livet ut. Men dyker helatiden upp nytt..
Ditt velande når astronomiska höjder. Du borde starta en egen tråd kring detMen haft 2 sub:s. Båda är grymma MEN vad överväger man?
Drog tillbaka min annons. Vore dumt och sälja. Alltså den där tavlan. Eller vad säger ni?
Finns ingen sub som slår min tavla. Hehe men däremot har sub:en glidelock. Samt en ring man kan snurra på när man är uttråkad. Men vad överväger man? Tavlan eller länken/ringen. Tycker DJ är roligare och titta på. Men sub:en en sub. Svårt och sätta ord på det där.
Hahahaha...vilken jämförelse..Jag som trodde jag var velig med färg på tavlan haha. Har mött min överman! .
För att ställa till det ännu mer i ditt kalkylerande så hade jag behållt DJ. Detta pga att den faktiskt passar till alla tillfällen. Det gör inte subben enligt mig.
Vad är skälet till att du sålt dina tidigare subbar? Det är lite som den här känslan att gå tillbaka till sitt ex. Man har en historia ihop och det skulle va skönt att knulla en gång till. MEN det blir aldrig bra igen. Hur mycket man än vill. Du dumpade dina subbar av en orsak.
Tänk på den tanken igen så släpper snart suget om klossen med den snurrande ringen
/Psykiatrikern
Väldigt svårt. När jag köpte min subc så kändes det som att man var i mål. Sen kom dj som jag aldrig ens tittat på då jag inte tycker dom är särskillt snygga på bild. Men när jag stod där i affären och fick syn på den i verkligheten så blev det en helt annan sak. När jag sen hittade en Gmt 2 så blev suben bara liggande och ska nu säljas i nästa vecka men dj blir kvar. Den kompletterar ju sportklockorna på ett bra sätt. Med detta sagt så skulle jag hellre ha en Sub eller gmt än en dj om jag skulle ha 1 klocka men den är en grym komplettering till sportklockorna som sagt. Clean klocka med väldigt fin tavla.
Vi kan hursom konstatera att det inte är helt enkelt
Ahh sjukt svårt är egentligen ingen "samlare" utan vill egentligen ha 1 klocka livet ut. Men dyker helatiden upp nytt..
Jag som trodde jag var velig med färg på tavlan haha. Har mött min överman! .
För att ställa till det ännu mer i ditt kalkylerande så hade jag behållt DJ. Detta pga att den faktiskt passar till alla tillfällen. Det gör inte subben enligt mig.
Vad är skälet till att du sålt dina tidigare subbar? Det är lite som den här känslan att gå tillbaka till sitt ex. Man har en historia ihop och det skulle va skönt att knulla en gång till. MEN det blir aldrig bra igen. Hur mycket man än vill. Du dumpade dina subbar av en orsak.
Tänk på den tanken igen så släpper snart suget om klossen med den snurrande ringen
/Psykiatrikern
Kan dra en lång historia kort. Min första sub jag köpte var en 16610. Efterforskade på den länge, läste allt om den mm. Men aldrig sett en live. Bara på nätet/Youtube. Bara haft Breitlings/ Omega innan. Tillslut hittade jag en i bra skick och till o med helt komplett ifrån 2004. Köpte den. Kunde typ inte sova på flera dagar för jag var så spänd (den skickades). Sen när jag fick den, så OJ vad BESVIKEN jag blev. Varför? Jo pga ihåliga länkar. Kändes väldigt lätt (van vid tyngre klockor). Sålde den och köpte en 114060 som var mer solid/robust. Varför jag sålde den vet jag ej riktigt. Tröttnade på den. Tyckte den hade en ganska tråkig urtavla. Och nu har tankarna kommit tillbaka..Jag har full förståelse för ditt velande. Är i en liknande situation med enda skillnaden att jag varken har DJ eller Sub ännu. Hade redan bestämt mig för DJ men velade mest gällande färgen (silver eller blå). Har under tiden börjat fundera mera och mera på att köpa en Sub istället.
Men måste ändå säga att @URlakad har en mycket bra poäng...varför sålde du dina tidigare subar och vad får dig att tro att den känns bättre denna gång? Det optimala vore väl att ha båda
Tror Du?Vincent. Sälj INTE djn och byt ut till en tråkig sub. Du kommer att ångra dig och sakna din blå trotjänare!
Riktigt snyggt..nä ska fan inte sälja min..Sitter på balkongen och har inget bättre för mig än att liva upp tråden med ett par bilder...
Tror du behöver en av varje, helt enkelt.När jag sålde min 114060 sa ALLA sälj inte "du kommer ångra dig". Och dom hade rätt..kanske blir samma med DJ??
Den är helt fantastiskt fin imho! Jag SAKNAR min en hel del!Drog tillbaka min annons. Vore dumt och sälja. Alltså den där tavlan. Eller vad säger ni?
Vincent. Sälj INTE djn och byt ut till en tråkig sub. Du kommer att ångra dig och sakna din blå trotjänare!
Nej.Har Dj ref:116200 gått upp i värde? Såg en svart förut här på ks för 48k och nu en exakt likadan som min för 49k. Tur att jag inte släppte min för 46k. Dom säger ju att Rolex tappar ca 10-15% av nyvärdet i beg marknaden. Så 59900kr - 15% = 50915kr. TUUR att jag inte sålde min.
Ja, dem känns tajta direkt juHe he, trotjänare... Har han haft den 4 veckor typ?
Att Rolex tappar runt 10-15% av nyvärdet vid sälj kan nog stämma på vissa modeller men DJ får nog anses vara en av modellerna med lite sämre andrahandsvärde.Har Dj ref:116200 gått upp i värde? Såg en svart förut här på ks för 48k och nu en exakt likadan som min för 49k. Tur att jag inte släppte min för 46k. Dom säger ju att Rolex tappar ca 10-15% av nyvärdet i beg marknaden. Så 59900kr - 15% = 50915kr. TUUR att jag inte sålde min.
Hmm ok vi säger 20%. Nypris: 59900 - 20% = 47920kr. Själv tror jag minst 47k. Billigast. Kollar man runt på olika sidor finns typ ingen under 48k..Att Rolex tappar runt 10-15% av nyvärdet vid sälj kan nog stämma på vissa modeller men DJ får nog anses vara en av modellerna med lite sämre andrahandsvärde.
Jag har själv sålt en 116234 och en 116200 under de senaste månaderna och fått ut ca 20% under listpriset. Sen köpte jag ingen av dessa till listpris förvisso, så det blev inte en så stor förlust för mig.
Just DJ måste vara en av modellerna som är lättast att pruta på hos AD med så köper man en till listpris får man skylla sig själv.