• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Sunburst är OK ibland!

2B40050D-544B-44B0-87AE-FB04CE19F678.jpeg
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Testat 36mm? Tror den skulle passa bättre på dina handleder! :)
Jo, jag är lite kluven där. 41an känns lite i största laget, medan 36an känns lite liten. Boetten på 36an känns ok men tavlan är så liten. Har inte testat alla kombinationer av 36an så det kanske är att jag inte riktigt hittat rätt där än :)
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Jo, jag är lite kluven där. 41an känns lite i största laget, medan 36an känns lite liten. Boetten på 36an känns ok men tavlan är så liten. Har inte testat alla kombinationer av 36an så det kanske är att jag inte riktigt hittat rätt där än :)
Jag sitter i samma båt :) både 36an och 41 sitter bra på min ganska platta 37,5 handled. 41an känns lite sportigare vilket passar mig, men 36an är ju den klassiska modellen som passar i alla sammanhang. Sjukt svårt det där.
Vad är storleken på din handled? Av bilden att döma så tror jag att 36an passar dig bra minst lika bra som 41an.
Tavlan på DJ36 är inte så liten, jag har läst är den är något större än på subben, 28mm vs 27,4mm om jag minns rätt.
lycka till med valet :)
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Jo, jag är lite kluven där. 41an känns lite i största laget, medan 36an känns lite liten. Boetten på 36an känns ok men tavlan är så liten. Har inte testat alla kombinationer av 36an så det kanske är att jag inte riktigt hittat rätt där än :)

Jag sitter i samma båt :) både 36an och 41 sitter bra på min ganska platta 37,5 handled. 41an känns lite sportigare vilket passar mig, men 36an är ju den klassiska modellen som passar i alla sammanhang. Sjukt svårt det där.
Vad är storleken på din handled? Av bilden att döma så tror jag att 36an passar dig bra minst lika bra som 41an.
Tavlan på DJ36 är inte så liten, jag har läst är den är något större än på subben, 28mm vs 27,4mm om jag minns rätt.
lycka till med valet :)
I så fall röstar jag på 36mm för er båda!
Jämför man direkt efter/före mot en 41mm känns den klart mindre. Men 36 blir mycket mer allround väl på armen irl :)
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Jag sitter i samma båt :) både 36an och 41 sitter bra på min ganska platta 37,5 handled. 41an känns lite sportigare vilket passar mig, men 36an är ju den klassiska modellen som passar i alla sammanhang. Sjukt svårt det där.
Vad är storleken på din handled? Av bilden att döma så tror jag att 36an passar dig bra minst lika bra som 41an.
Tavlan på DJ36 är inte så liten, jag har läst är den är något större än på subben, 28mm vs 27,4mm om jag minns rätt.
lycka till med valet :)
Min arm är 16,5-17cm, så åt det mindre hållet. Ska testa DJ36 mer ingående under nästa runda på stan :)
 

MangeB

Omega
Det handlar väl mycket om dig själv, vad är avvikelsen? Min viker typ 2-4 sek per dygn.

Njae, jag önskar få veta den generella accepterade tidsavvikelsen för en sådan klockan. Min personliga referens är egentligen inte intressant :) Även om jag tycket att allt över ca +-4 sekundrar är för mycket.

Jag återkommer med tidsvvikelsen snart, några timmar kvar på min mätning :pompus:
 
Topp