• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Quote="Galaxxy, post: 718753, member: 2008"]Mer passande storlek på mig (ja, jag har pyttesmå armar ;)), roligare med fler tavelval, kan skifta mellan jubilée/oyster/andra band, typ. I och för sig finns det ju en del roliga Submariners, typ 1680/8, men generellt är jag en DJ-guy :D[/quote]

Trevligt att höra att det inte bara är jag som har Pyttearmar. :)

Är också i tankarna på Datejust. Kikar en del på vintage, finns ju mycket från typ 70-talet. Vad kan man generellt förvänta sig för livslängd på en såpass gammal klocka egentligen, förutsatt regelbunden service?

Lillebror och storebror
datejustdate2.jpg

Att det ska vara så svårt att hitta precis rätt DJ... Hittar ni någon rimligt prissatt 1601/16014 (head only funkar), med vit/ljus tavla så skicka gärna ett PM eller länka i tråden!! :)

Tänkte köpa en DJ efter jul, jag tänker rocka den på jubilee. Det jag undrar är om super jubilee funkar på en DJ 1622/1601? Skulle vara underbart ifall det funkade, super jubilee är ju så mycket snyggare än det äldre jubilee armbandet.

Tacksam för svar :)

Tillbaka
Topp