• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Köpte denna 1601 från -73 idag, i grymt skick och enligt mina amatörtränade ögon inte särskilt polerad... :)
image.jpg

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Mottaget gärna bandtips!
Struts hade kanske varit snyggt till

Köpte denna 1601 från -73 idag, i grymt skick och enligt mina amatörtränade ögon inte särskilt polerad... :)
image.jpg

image.jpg

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Mottaget gärna bandtips!

Ett otroligt bra köp. Diggar skarpt kontrasten av guldindex mot stålfärgad boett. Lägg för övrigt ingen vikt på det faktum att det står "T Swiss T" på tavlan trots avsaknaden av lysmassa, Rolex var inte direkt enhetliga vid denna tid.

Grattis! Kul att du fick tag på en! Tycker dn DJ var ett helrätt val bland dina alternativ!
Tack! Jo, det kändes helt klart bäst!

Ett otroligt bra köp. Diggar skarpt kontrasten av guldindex mot stålfärgad boett. Lägg för övrigt ingen vikt på det faktum att det står "T Swiss T" på tavlan trots avsaknaden av lysmassa, Rolex var inte direkt enhetliga vid denna tid.

Tackar! Var osäker på guldindextavla mot stål, så jag tackade nej till denna först, men det är verkligen underbart, speciellt i solen! :)

Köpte denna 1601 från -73 idag, i grymt skick och enligt mina amatörtränade ögon inte särskilt polerad...
Mottaget gärna bandtips!

Snygg, grattis till ett bra köp! Jag har själv ett strutsband i mörkbrunt till min DJ 1600 som jag tycker passar superbra, ska se om jag kan hitta en bild. Jag skulle rekommendera att leta efter ett band som är 20/16 så du kan sätta på ett rolexspänne, tycker personligen att det lyfter klockan och bandet!

Edit: hittade en bild, tyvärr ser man inte bandet så bra, har inte bandet på klockan just nu så kan inte ta en ny bild

https://klocksnack.se/threads/den-första-och-enda-dagens-klocktråd.20/page-1277#post-548834

Galaxxy, fritt fram att matcha. Många färger funkar till en ljus tavla! Förutom det självklara: mörkbrunt. Våga testa ett olivfärgat i mocka likt Singulars tvådelade. Skulle dock personligen skippa ett ljusare cognacfärgat band, som skär sig mot det guldiga.

http://www.singularstraps.se/shop/vintage-mocka-oliv-182022/

Rekommenderar Rolex egna strap som jag själv kör:
IMG_7945.JPG
IMG_4175.jpg
IMG_3965.jpg

Grattis till klockan! Kul att du hittade rätt till slut!

Snygg, grattis till ett bra köp! Jag har själv ett strutsband i mörkbrunt till min DJ 1600 som jag tycker passar superbra, ska se om jag kan hitta en bild. Jag skulle rekommendera att leta efter ett band som är 20/16 så du kan sätta på ett rolexspänne, tycker personligen att det lyfter klockan och bandet!

Edit: hittade en bild, tyvärr ser man inte bandet så bra, har inte bandet på klockan just nu så kan inte ta en ny bild

https://klocksnack.se/threads/den-första-och-enda-dagens-klocktråd.20/page-1277#post-548834

Tack så mycket, struts var riktigt snyggt!

Galaxxy, fritt fram att matcha. Många färger funkar till en ljus tavla! Förutom det självklara: mörkbrunt. Våga testa ett olivfärgat i mocka likt Singulars tvådelade. Skulle dock personligen skippa ett ljusare cognacfärgat band, som skär sig mot det guldiga.

http://www.singularstraps.se/shop/vintage-mocka-oliv-182022/

Rekommenderar Rolex egna strap som jag själv kör:
IMG_7945.JPG
IMG_4175.jpg
IMG_3965.jpg

Grattis till klockan! Kul att du hittade rätt till slut!

Shysst, kul att testa ett grönt mocka faktiskt, har på ett lite grönare nato idag, som jag tycker matchar bra, så det skulle nog bli snyggt!
Tack så mycket! :)
img_6268-jpg.94077

Tänkte för övrigt eventuellt kolla på en annan tavla för att byta av med då och då, visst fanns det någon lista med alla tavelkonfigurationer till fyrsiffriga referenser? Vet någon en pålitlig sida som säljer icke-ommålade tavlor?

Jag tog en snabb bild på bandet som jag har, hoppas du får lite inspiration, tyckte själv det var klurigt att hitta ett schyst band till min DJ image.jpg

Upptäckte förresten att jag har, vad jag antar kallas, top hat plexi? Har alla 16XX-DJ det? Kul detalj oavsett! :)
image-jpg.93910

Med roman eller arabic dial
Vilken färg på tavlan skulle ni titta på om man siktar på något brunt läder?
16200
Vet inte om ja är så förtjust i helvit

Med roman eller arabic dial
Vilken färg på tavlan skulle ni titta på om man siktar på något brunt läder?
16200
Vet inte om ja är så förtjust i helvit

Jag letar själv efter en DJ och kommer med stor sannolikhet bära brunt läder emellanåt. För min del blir det helst med en svar tavla. Jag tycker personligen att brunt läder passar bäst tillsammans med svarta, vita och silvriga tavlor. Bildgoogla "Datejust strap" för inspiration.

Upptäckte förresten att jag har, vad jag antar kallas, top hat plexi? Har alla 16XX-DJ det? Kul detalj oavsett! :)
image-jpg.93910

Stämmer med namnet, iaf vad jag fått höra/läsa.

En av fyra 160X som jag köpt har haft det. Relativt ovanligt på KS. Har inte sett några fler.

Jag föredrar dock den plattare varianten. Kul detalj ändå! Det är detaljerna som skiljer sig åt på Datejust.

Jag känner på mig att mitt nästa ur kan bli en Datejust på läder faktiskt.
Tycker dom passar bättre på läder än på länk. Ser bara... fel ut på länk i mina ögon.

Vintage ska jag ha såklart! Nu ska jag sätta mig och börja jaga referenser och lära mig vad alla olika är för något ;)

Tillbaka
Topp