Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så länge du kan bära upp den är det helt okej =)Anser ni att exempelvis en 16013 twotone med vit urtavla är en gubbklocka? Eller kan även en ungdom bära den?
Funkar hur bra som helst på 27-åriga fiktiva Wall Street karaktärer, inget gubbigt över den lookenAnser ni att exempelvis en 16013 twotone med vit urtavla är en gubbklocka? Eller kan även en ungdom bära den?
Pensionärsmodd men småpoppigt låter bättre.16220. Vid service sattes svarta visare på. Normalt finns dessa väl bara på DJ’s med romersk tavla, tror jag. Lite småpoppigt
Både och. Klär du dig som en ung gubbe ska du nog låta bli TT i några år.Du tänker tillsammans med kläder eller med personligheten?
Haha, nej inte alls Släng in en narcissistisk psykopatpersonlighet också, så är det hemma.Funkar hur bra som helst på 27-åriga fiktiva Wall Street karaktärer, inget gubbigt över den looken
Perfekt komboBåde och. Klär du dig som en ung gubbe ska du nog låta bli TT i några år.
Haha, nej inte alls Släng in en narcissistisk psykopatpersonlighet också, så är det hemma.
Rätt mycket 80-tal över den, men snyggt är det ju till rätt bärareAnser ni att exempelvis en 16013 twotone med vit urtavla är en gubbklocka? Eller kan även en ungdom bära den?
Står mellan den och en sub 16613. Vi får se vad det landar på.Rätt mycket 80-tal över den, men snyggt är det ju till rätt bärare
16613 tycker jag är fantastisk men bra mycket svårare som "ungdom" att bära upp.Står mellan den och en sub 16613. Vi får se vad det landar på.
16613 tycker jag är fantastisk men bra mycket svårare som "ungdom" att bära upp.
Precis som jag skriver: att en ung kille får svårt att bära upp en sådan klocka. Antingen blir den för gubbig, eller för blingig. Hur gammal är du förresten?Hur menar du att den blir svårt att bära upp?
Precis, man ser liksom en lagom rund seglare i 45- års ålder med scarf och vega mössan käckt på svaj. Om man får kategoriseraPrecis som jag skriver: att en ung kille får svårt att bära upp en sådan klocka. Antingen blir den för gubbig, eller för blingig. Hur gammal är du förresten?
Är den där 36mm? Ser ju ännu mindre ut.. Nån som har koll och ser rätt?Såg om The Color of money häromdagen. DJn som Paul Newman bär är med så mycket så den borde vara omnämnd i rolllistan.
Måste vara mindre än 36mm ja!Är den där 36mm? Ser ju ännu mindre ut.. Nån som har koll och ser rätt?
Fanns ingen 31mm alltså?Men av den ref är väl nästa storlek 28mm och det kan det ju inte vara
Snyggt. Grattis!Äntligen har jag lyckats lägga vantarna på en DJ 1601 TT. Älskar DJ och har alltid varit svag för dem
Helrätt!Äntligen har jag lyckats lägga vantarna på en DJ 1601 TT. Älskar DJ och har alltid varit svag för dem
Är den där 36mm? Ser ju ännu mindre ut.. Nån som har koll och ser rätt?
Måste vara mindre än 36mm ja!
Men av den ref är väl nästa storlek 28mm och det kan det ju inte vara
Tror nog att det är en 36:a ändå. Googlat runt lite och klockan i filmen diskuteras på ett antal ställen men alltid som att det är 36 mm DJ. Håller med om att den ser mindre ut på bilden där Tom Cruise håller den i händerna, men han kanske har väldigt stora händer .Fanns ingen 31mm alltså?
28mm måste väl ha varit en damklocka även på den tiden.
Grattis!Äntligen har jag lyckats lägga vantarna på en DJ 1601 TT. Älskar DJ och har alltid varit svag för dem
Helt säker på att det är 36mm.Tror nog att det är en 36:a ändå. Googlat runt lite och klockan i filmen diskuteras på ett antal ställen men alltid som att det är 36 mm DJ. Håller med om att den ser mindre ut på bilden där Tom Cruise håller den i händerna, men han kanske har väldigt stora händer .
På övriga bilder där den syns på Paul Newmans handled ser den ut som en 36 mm. Paul verkar inte haft speciellt smala handleder, jämför med hur Daytonan nedan ser ut på hans handled så verkar det rimligt att det är en 36 mm DJ.
Verkar också konstigt att de skulle sätta på honom en klocka med en klassisk damstorlek.
Ja det kanske är en 36mm då. Ja, den ser verkligen ut som en damklocka i Toms händer.Tror nog att det är en 36:a ändå. Googlat runt lite och klockan i filmen diskuteras på ett antal ställen men alltid som att det är 36 mm DJ. Håller med om att den ser mindre ut på bilden där Tom Cruise håller den i händerna, men han kanske har väldigt stora händer .
På övriga bilder där den syns på Paul Newmans handled ser den ut som en 36 mm. Paul verkar inte haft speciellt smala handleder, jämför med hur Daytonan nedan ser ut på hans handled så verkar det rimligt att det är en 36 mm DJ.
Verkar också konstigt att de skulle sätta på honom en klocka med en klassisk damstorlek.