Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det finns 4-siffriga. De har ett äldre urverk utan snabbjustering av datum bland annat. Sen har de även plexiglas istället för safir (det har även vissa femsiffriga).Tack för svar, men finns det 4 siffriga också? Vad är skillnaden isåfall mellan 5-6 siffriga?
Eftersom jag antar att vi pratar antal nummer i serienumret?
Tack för svar, men finns det 4 siffriga också? Vad är skillnaden isåfall mellan 5-6 siffriga?
Eftersom jag antar att vi pratar antal nummer i serienumret?
Sjukt snygg!
Den var snygg..grattis
Ny liten rackare & första gången DJ!
Cool! Välkommen! Grattis!
Ny liten rackare & första gången DJ!
Snyggt. Gripenbro?16220. Vid service sattes svarta visare på. Normalt finns dessa väl bara på DJ’s med romersk tavla, tror jag. Lite småpoppigt
Yep.Snyggt. Gripenbro?
Den där är grymt snygg!
Denna klockan har fått mig att uppskatta småsakerna. Såsom ojämna dagar när man nu har Roulette
vad är det för ref på denna? @Luckyluciano
178274 med MOP-tavla?vad är det för ref på denna? @Luckyluciano
Nix är en 116234. Ser bara liten ut i min handvad är det för ref på denna? @Luckyluciano
178274 med MOP-tavla?
16018 med onyxtavla
Jag har själv haft sug efter en tt ett tag och tycker det är synd att det inte finns fler här, hade gärna testat en, hoppas du hittarHar insett att samlingen inte är komplett utan en DJ. Så nu börjar sökandet
116200 med superjubilee är en fantastisk klocka, 36 mm är också sweetspot för mig. Kanske vågar man sig på en TT denna gång? Någon som sitter på bilder får gärna dela med sig.
Yes, verkar vara en ovanlig konfiguration med superjubilee och TT. Mycket snyggt enligt mig.Jag har själv haft sug efter en tt ett tag och tycker det är synd att det inte finns fler här, hade gärna testat en, hoppas du hittar
Snygg klocka! Ringen är väldigt mycket Rolex, tillsammans med datumbubbla.Jag tänkte slå ett slag för vitguldsringen (den med räfflor alltså).
Kalla mig konservativ, försiktig, äldre eller feg. Över flera år har jag medvetet undvikit den, med alltför många ursäkter.
För blingig, för räfflad & inte alls så ”toolig”, listan kan göras lång.
Har t.om. Googlat efter vitgulds DD med släta ringar (de finns, ref 118209).
Men av en ren händelse dök det upp en DJ41 med grå (Rhodium) tavla. Suget för tavlan var större en för ringen, så jag slog till.
Har inte varit så här nöjd på mycket länge (dvs, ett aktivt flipparår 2017)
Efter nyss hemkommen semester så passar den alldeles utmärkt i poolen, till jobbet & till skjortan.
Blingar på med lite bilder, var inte rädd för ringen!
Jag har en 116234 och en 116200, efter mycket velande från min sida såldes faktiskt idag 116200, pengarna kommer läggas på hög till nästa fina 116233 dyker upp, då kommer jag vara som en kobraYes, verkar vara en ovanlig konfiguration med superjubilee och TT. Mycket snyggt enligt mig.
Kanske blir det en sådan... Har du kvar din i stål förresten?