• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Hutti

Cartier
Tack för svar, men finns det 4 siffriga också? Vad är skillnaden isåfall mellan 5-6 siffriga?

Eftersom jag antar att vi pratar antal nummer i serienumret?
 

Yrsnö

Cartier
Tack för svar, men finns det 4 siffriga också? Vad är skillnaden isåfall mellan 5-6 siffriga?

Eftersom jag antar att vi pratar antal nummer i serienumret?

Kanske den viktigaste skillnaden är att de har Pie-pan tavla:
IMG_20180112_140515.jpg
 

Nic

Rolex
2-Faktor
IMG_7763.JPG

Denna klockan har fått mig att uppskatta småsakerna. Såsom ojämna dagar när man nu har Roulette:D
Den där är grymt snygg!
Sålde båda mina Datejusts förra året och nu har jag börjat få ett grymt sug efter en igen.
Om (läs när) det blir en ny så har jag tänkt att köpa just den kombon du har. :)

En bild på mina gamla (som båda lever kvar på forumet):
DJs.jpg
 
Senast ändrad:

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Har insett att samlingen inte är komplett utan en DJ. Så nu börjar sökandet :)

116200 med superjubilee är en fantastisk klocka, 36 mm är också sweetspot för mig. Kanske vågar man sig på en TT denna gång? Någon som sitter på bilder får gärna dela med sig.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Har insett att samlingen inte är komplett utan en DJ. Så nu börjar sökandet :)

116200 med superjubilee är en fantastisk klocka, 36 mm är också sweetspot för mig. Kanske vågar man sig på en TT denna gång? Någon som sitter på bilder får gärna dela med sig.
Jag har själv haft sug efter en tt ett tag och tycker det är synd att det inte finns fler här, hade gärna testat en, hoppas du hittar :)
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag har själv haft sug efter en tt ett tag och tycker det är synd att det inte finns fler här, hade gärna testat en, hoppas du hittar :)
Yes, verkar vara en ovanlig konfiguration med superjubilee och TT. Mycket snyggt enligt mig.

Kanske blir det en sådan... Har du kvar din i stål förresten?
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Jag tänkte slå ett slag för vitguldsringen (den med räfflor alltså).
Kalla mig konservativ, försiktig, äldre eller feg. Över flera år har jag medvetet undvikit den, med alltför många ursäkter.
För blingig, för räfflad & inte alls så ”toolig”, listan kan göras lång.
Har t.om. Googlat efter vitgulds DD med släta ringar (de finns, ref 118209).

Men av en ren händelse dök det upp en DJ41 med grå (Rhodium) tavla. Suget för tavlan var större en för ringen, så jag slog till.
Har inte varit så här nöjd på mycket länge (dvs, ett aktivt flipparår 2017)

Efter nyss hemkommen semester så passar den alldeles utmärkt i poolen, till jobbet & till skjortan.

Blingar på med lite bilder, var inte rädd för ringen!

87C926C8-5C86-4668-B174-26F0F9A93188.jpeg
C7A9FE58-884C-4142-805A-835AA43AFAFC.jpeg
29A50930-4C41-48C0-9D81-35431ABFF33D.jpeg
78A5012A-4667-4523-9C20-B8C38A28CFE5.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag tänkte slå ett slag för vitguldsringen (den med räfflor alltså).
Kalla mig konservativ, försiktig, äldre eller feg. Över flera år har jag medvetet undvikit den, med alltför många ursäkter.
För blingig, för räfflad & inte alls så ”toolig”, listan kan göras lång.
Har t.om. Googlat efter vitgulds DD med släta ringar (de finns, ref 118209).

Men av en ren händelse dök det upp en DJ41 med grå (Rhodium) tavla. Suget för tavlan var större en för ringen, så jag slog till.
Har inte varit så här nöjd på mycket länge (dvs, ett aktivt flipparår 2017)

Efter nyss hemkommen semester så passar den alldeles utmärkt i poolen, till jobbet & till skjortan.

Blingar på med lite bilder, var inte rädd för ringen!

87C926C8-5C86-4668-B174-26F0F9A93188.jpeg
C7A9FE58-884C-4142-805A-835AA43AFAFC.jpeg
29A50930-4C41-48C0-9D81-35431ABFF33D.jpeg
78A5012A-4667-4523-9C20-B8C38A28CFE5.jpeg
Snygg klocka! Ringen är väldigt mycket Rolex, tillsammans med datumbubbla.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Yes, verkar vara en ovanlig konfiguration med superjubilee och TT. Mycket snyggt enligt mig.

Kanske blir det en sådan... Har du kvar din i stål förresten?
Jag har en 116234 och en 116200, efter mycket velande från min sida såldes faktiskt idag 116200, pengarna kommer läggas på hög till nästa fina 116233 dyker upp, då kommer jag vara som en kobra :)
 
Topp