• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Zed

Swissera
Professional Dealer
Coolt! Kan du ta en bild som visar hur lite stretch det är i länken? Vore intressant att se hur tajta de är original. :)
B02A0501-A59A-43B8-837C-9940F08E7D5D.jpeg
 

AMG63

Cartier
Nu..äntligen :)...
Min fina 1803 har precis anlänt, jätte bra skick på denna samt b&p, en brukare.
Champange tavlan är fin, men jag önskar att det fanns grön tavla till den ( @Affe ).
Den gröna som finns är ruggigt ful, nån ljusgrön historia..huo_O
20180110_152802.jpg
20180110_154257.jpg
20180110_154335.jpg
 

Bilagor

  • 20180110_152748.jpg
    20180110_152748.jpg
    101.9 KB · Visningar: 508
Senast ändrad:
R

Red Scream

Guest
En helt annan fråga, glapp mellan länk och klocka, som exempelvis här. Går det att fixa?

glapp2.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu..äntligen :)...
Min fina 1803 har precis anlänt, jätte bra skick på denna samt b&p, en brukare.
Champange tavlan är fin, men jag önskar att det fanns grön tavla till den ( @Affe ).
Den gröna som finns är ruggigt ful, nån ljusgrön historia..huo_O
20180110_152748.jpg
20180110_152802.jpg
20180110_154257.jpg
20180110_154335.jpg

Bra där @AMG63 stort GRATTIS, grönt é skönt heter det ju :D, en klen tröst i vintermörkret! En Stella tavla skulle bli grymlings, har sett ett gäng gröna ;)!
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Nu..äntligen :)...
Min fina 1803 har precis anlänt, jätte bra skick på denna samt b&p, en brukare.
Champange tavlan är fin, men jag önskar att det fanns grön tavla till den ( @Affe ).
Den gröna som finns är ruggigt ful, nån ljusgrön historia..huo_O
20180110_152748.jpg
20180110_152802.jpg
20180110_154257.jpg
20180110_154335.jpg

CAD1258E-9B39-44C0-A2DC-4CBA68586983.jpeg


Mitt senaste inköp gör att även jag kan ansluta till gubbklocke tråden ;)
Denna tråd ni söker?
https://klocksnack.se/threads/day-date-tråden.16361/page-76
 

Hutti

Cartier
Jag går i tankarna att köpa en DJ eller en speedy som examenspresent / examensjobb klocka, Och har läst lite trådar om detta där folk menar att det är skillnad mellan om DJ har 5 siffror eller 6 siffror. Är det någon som vill förklara skillnaderna, alternativt länka mig till något bra inlägg eller en tråd?

Tack!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag går i tankarna att köpa en DJ eller en speedy som examenspresent / examensjobb klocka, Och har läst lite trådar om detta där folk menar att det är skillnad mellan om DJ har 5 siffror eller 6 siffror. Är det någon som vill förklara skillnaderna, alternativt länka mig till något bra inlägg eller en tråd?

Tack!

Kortfattat så har sexsiffrigt en något biffigare polerad boett och länk. 5 siffrig har borstad boett och länk. Om vi snackar Oysterlänk.
 

cornil

Cartier
Jag går i tankarna att köpa en DJ eller en speedy som examenspresent / examensjobb klocka, Och har läst lite trådar om detta där folk menar att det är skillnad mellan om DJ har 5 siffror eller 6 siffror. Är det någon som vill förklara skillnaderna, alternativt länka mig till något bra inlägg eller en tråd?

Tack!
Största skillnaden är väl länken skulle jag säga. Både oyster och jubilee är uppdaterade med nya lås och rejälare konstruktion. Sen skiljer polering/borstning mellan modellerna. Mig veterligen är det samma urverk i 5 och 6-siffriga.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Kortfattat så har sexsiffrigt en något biffigare polerad boett och länk. 5 siffrig har borstad boett och länk. Om vi snackar Oysterlänk.

Största skillnaden är väl länken skulle jag säga. Både oyster och jubilee är uppdaterade med nya lås och rejälare konstruktion. Sen skiljer polering/borstning mellan modellerna. Mig veterligen är det samma urverk i 5 och 6-siffriga.
Som herrarna säger. Min femsiffrigas jubileelänk är rejält rasslig. Charmig, men rasslig :) @Coffetoledo
 

Adddoh

Omega
Tackar :) självklart kan jag det! Lägger upp dom i bildspel för att skona alla som redan sett ;)

Jag skulle säga att min combo är väldigt bra om man siktar på att vara OWG. Den funkar till allt, verkligen... men ibland så blir man lite sugen på jubilee länk. Får nog bli ett komplement i framtiden

Jättesnygg! Går och spanar efter min första fina klocka, lutar mer och mer åt Datejust och silver var riktigt fin (både på bild och i verkligheten). Är din 36 eller 41 mm? Kan inte bestämma mig! Kommer vara ”OWG”..
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jättesnygg! Går och spanar efter min första fina klocka, lutar mer och mer åt Datejust och silver var riktigt fin (både på bild och i verkligheten). Är din 36 eller 41 mm? Kan inte bestämma mig! Kommer vara ”OWG”..
Tackar! Datejust är en väldigt klassisk och trevlig klocka, har inte ångrat mig en sekund. Silver är lite trevligare än vit då det blir lite mer liv i tavlan(sunburst). Min klocka är 36 mm och har referensnummer 116234. Det finns även 116200 om man vill ha slät ring.
Jag har varit i din sits så jag har också velat mycket, här är mina "2 cents":

  • Fundera på vilken stil som passar dig bäst, är du mer street eller dressad?
  • Mät hur stora handleder du har, jag har ynka 17 cm i omkrets så för mig passar 36an bättre proportionellt
  • Testa, testa, testa. Tog mig nog minst 3-4 vändor på nymans/Rob innan jag bestämde mig.
  • Om möjligt, köp begangat. Skulle du ångra dig så är det inga problem att sälja av klockan till minimal/ingen förlust
Hoppas jag hjälpte något på traven :)
 

Adddoh

Omega
Tackar! Datejust är en väldigt klassisk och trevlig klocka, har inte ångrat mig en sekund. Silver är lite trevligare än vit då det blir lite mer liv i tavlan(sunburst). Min klocka är 36 mm och har referensnummer 116234. Det finns även 116200 om man vill ha slät ring.
Jag har varit i din sits så jag har också velat mycket, här är mina "2 cents":

  • Fundera på vilken stil som passar dig bäst, är du mer street eller dressad?
  • Mät hur stora handleder du har, jag har ynka 17 cm i omkrets så för mig passar 36an bättre proportionellt
  • Testa, testa, testa. Tog mig nog minst 3-4 vändor på nymans/Rob innan jag bestämde mig.
  • Om möjligt, köp begangat. Skulle du ångra dig så är det inga problem att sälja av klockan till minimal/ingen förlust
Hoppas jag hjälpte något på traven :)

Tack för svaret! Jag tänkte först köpa en Submariner, sen Speedmaster Pro, sen Aqua Terra... men Datejust känns som den bästa allroundklockan! Passar en aktiv livsstil, snygg med kostym osv.

Väljer mellan 36 och 41 samt mellan silver och blå urtavla! På Krons sa de att man kan byta urtavla för ca 5000, en stor fördel med klockan i så fall! Här är 41an på min handled, samt Aqua Terra.
 

Bilagor

  • 4C609DC9-6024-44D0-B82B-2ACD1A1104A4.jpeg
    4C609DC9-6024-44D0-B82B-2ACD1A1104A4.jpeg
    137.9 KB · Visningar: 92
Topp