• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

73366B42-3B23-4F50-9197-0A95D44A36CA.jpeg
Väldigt nöjd med mitt val
 
Hon är klart nöjd, hon har vid flertalet tillfälle sagt att den enda klockan hon vill ha är en Rolex med rosa tavla:)
Vi gick in för att kika på lite olika modeller hos AD nu när vi var i Vegas. Hon fastnade till början för en OP i 34mm med grape-tavlan, för att sen dra åt det blå hållet. Men efter en kvälls övervägande(med lite påtryckning:)) så blev det DJ. Smart val tycker jag.
 
Hon är klart nöjd, hon har vid flertalet tillfälle sagt att den enda klockan hon vill ha är en Rolex med rosa tavla:)
Vi gick in för att kika på lite olika modeller hos AD nu när vi var i Vegas. Hon fastnade till början för en OP i 34mm med grape-tavlan, för att sen dra åt det blå hållet. Men efter en kvälls övervägande(med lite påtryckning:)) så blev det DJ. Smart val tycker jag.
Bra val, ska se om jag kan få frugan att testa lite rolle också :)
 
en fråga, må vara dum eller inte.
men kan man få en "bra" DJ för under 30tkr? ser många på köp och sälj som är tokgamla som ligger där omkring, men oftast är det en stor glugg i tiden då ingen servicehistorik finns osv, vad säger panelen här, vintage men ändå en snygg och fräsh klocka vill jag åt, vad är den största smällen man får ta?
vad kostar det att byta tavla, bezel och visare tro? och tappar den markant i värde efter en "fixup" då allt inte är orginaldelar längre.
 
en fråga, må vara dum eller inte.
men kan man få en "bra" DJ för under 30tkr? ser många på köp och sälj som är tokgamla som ligger där omkring, men oftast är det en stor glugg i tiden då ingen servicehistorik finns osv, vad säger panelen här, vintage men ändå en snygg och fräsh klocka vill jag åt, vad är den största smällen man får ta?
vad kostar det att byta tavla, bezel och visare tro? och tappar den markant i värde efter en "fixup" då allt inte är orginaldelar längre.

Hej!
Visst finns det fina DJ att hitta under 30.000 kr. Ref 1601, 1603, 16030, 16014, mm.
Tavla och visare finns det många begagnade för ett par tusen. Ovanliga tavlor kostar mer. Du kan ju ha otur att åka på ett ex som behöver stor service och utbytta delar. Då kan det kosta bortåt 10.000 kr, men en vanlig service kostar 4-6.000 kr.

När man byter delar ska man använda originaldelar, vilket seriösa urmakare gör. Det påverkar inte värdet. En fin servicetavla är bättre än en tråkig originaltavla tycker jag. En fin ursprunglig tavla är förstås bäst.
 
Tillbaka
Topp