• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Urarta

Cartier
E417C1E8-5299-4378-8960-520734B57017.jpeg
77AABC5E-11D1-41C6-B424-A0CD63C82F4A.jpeg
Äntligen på armen igen efter lite service!! Nu är man glad igen :)
 

Crabstick

Breitling
Hej tråden!
Jag köpte en datejust från 1996 för någon månad sedan, nöjd såklart. Men en sak jag upptäckte när jag jämförde den med en kompis var att datumfönstrets förstoring inte alls var lika "förstorande" som hans. Livrädd sprang jag till Rob Engström idag för att kolla att allt stod rätt till. De menade att det utan tvekan var ett äkta glas, men att olika batcher på glaset kunde se helt olika ut. Jag trodde att datejust alltid förstorade 2,5x? Är det någon som varit med om något liknande?
Bild för referens:
Capture1231.PNG
 

cornil

Cartier
Hej tråden!
Jag köpte en datejust från 1996 för någon månad sedan, nöjd såklart. Men en sak jag upptäckte när jag jämförde den med en kompis var att datumfönstrets förstoring inte alls var lika "förstorande" som hans. Livrädd sprang jag till Rob Engström idag för att kolla att allt stod rätt till. De menade att det utan tvekan var ett äkta glas, men att olika batcher på glaset kunde se helt olika ut. Jag trodde att datejust alltid förstorade 2,5x? Är det någon som varit med om något liknande?
Bild för referens:
Capture1231.PNG
Det ser inte riktigt normalt ut tycker jag. Öppnades klockan hos Rob för att kolla äkthet?
 

Blockad

Breitling
2-Faktor
Hej alla glad DJ fantaster.

Har ett tag nu suktat efter en DJ (ref. 116234) Med oyster länk, blå tavla med romerska siffror. Dock efter ett besök hos en AD insåg jag att mina lite drygt 19 cm handleder inte riktigt kan bära en 36:a o_O Ser ok ut men en 41:a däremot sitter klockrent!
Det borde inte vara ett problem förutom att jag är såld på just de romerska siffrorna. Och givetvis finns dem inte att välja på en 41:a :(

Vågar man hoppas på Basel om ett par veckor? 41:an kom ju förra året så detta året är väl ypperligt att släppa fler tavlor?! ;)
 

SamDavid

Breitling
Hej tråden!
Jag köpte en datejust från 1996 för någon månad sedan, nöjd såklart. Men en sak jag upptäckte när jag jämförde den med en kompis var att datumfönstrets förstoring inte alls var lika "förstorande" som hans. Livrädd sprang jag till Rob Engström idag för att kolla att allt stod rätt till. De menade att det utan tvekan var ett äkta glas, men att olika batcher på glaset kunde se helt olika ut. Jag trodde att datejust alltid förstorade 2,5x? Är det någon som varit med om något liknande?
Bild för referens:
Capture1231.PNG

Struggle
 
Topp