Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jäkla snygg combo! Kul med lite guld i den här tråden. Vad är det för ref på klockan?Äntligen på armen igen efter lite service!! Nu är man glad igen
16018 från 1964 är riktigt nöjd över den.Jäkla snygg combo! Kul med lite guld i den här tråden. Vad är det för ref på klockan?
Fem siffriga referenser tillverkades väl inte på 60-talet? De kom väl mot slutet av 70-talet tidigast? Borde väl vara referens på fyra siffror i sådana fall, om det inte skall stå 1984 egentligen?16018 från 1964 är riktigt nöjd över den.
Där har du helt rätt 8 för guld kom först på 70 talet. Men då rättar jag mig med att säga att de är en 1601 i helguldFem siffriga referenser tillverkades väl inte på 60-talet? De kom väl mot slutet av 70-talet tidigast? Borde väl vara referens på fyra siffror i sådana fall, om det inte skall stå 1984 egentligen?
Men den är från 1964 iafDär har du helt rätt 8 för guld kom först på 70 talet. Men då rättar jag mig med att säga att de är en 1601 i helguld
Nån som vet vad en ny tavla till en 116200 kostar?
Stort tack!
Det ser inte riktigt normalt ut tycker jag. Öppnades klockan hos Rob för att kolla äkthet?Hej tråden!
Jag köpte en datejust från 1996 för någon månad sedan, nöjd såklart. Men en sak jag upptäckte när jag jämförde den med en kompis var att datumfönstrets förstoring inte alls var lika "förstorande" som hans. Livrädd sprang jag till Rob Engström idag för att kolla att allt stod rätt till. De menade att det utan tvekan var ett äkta glas, men att olika batcher på glaset kunde se helt olika ut. Jag trodde att datejust alltid förstorade 2,5x? Är det någon som varit med om något liknande?
Bild för referens:
Det ser inte riktigt normalt ut tycker jag. Öppnades klockan hos Rob för att kolla äkthet?
Det var ju bra. Men förstoringen ser som sagt mysko ut, det brukar ju vara större på både safir och plexiglas...Ja, den har öppnats hos Rob i samband med att de skulle kolla servicebehovet. Inga som helst konstigheter enligt dem varken invändigt eller utvändigt.
Hej tråden!
Jag köpte en datejust från 1996 för någon månad sedan, nöjd såklart. Men en sak jag upptäckte när jag jämförde den med en kompis var att datumfönstrets förstoring inte alls var lika "förstorande" som hans. Livrädd sprang jag till Rob Engström idag för att kolla att allt stod rätt till. De menade att det utan tvekan var ett äkta glas, men att olika batcher på glaset kunde se helt olika ut. Jag trodde att datejust alltid förstorade 2,5x? Är det någon som varit med om något liknande?
Bild för referens:
Skön tavla! Kan du berätta lite om den?Bandbyte
Grattis!DJ på bemärkelsedagen
Kul å se! Grattis!Snygg! Debut här med!