Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej tråden!
Jag köpte en datejust från 1996 för någon månad sedan, nöjd såklart. Men en sak jag upptäckte när jag jämförde den med en kompis var att datumfönstrets förstoring inte alls var lika "förstorande" som hans. Livrädd sprang jag till Rob Engström idag för att kolla att allt stod rätt till. De menade att det utan tvekan var ett äkta glas, men att olika batcher på glaset kunde se helt olika ut. Jag trodde att datejust alltid förstorade 2,5x? Är det någon som varit med om något liknande?
Bild för referens:
Har läst lite om det, jag upplever att min inte heller förstorar som jag anser att den bör. Dock mer än vad din gör. Letade lite på forumet, visade sig att fler, med olika modeller från Rolex, hade samma problem. Dock var alla från samma tid, kring 2014-15. Verkar finnas lite "produktionsvariation" här och där.
Gör detsatan vilken klocka det är! funderar på att flippa min tudor black bay mot en 1601/1603
Ingen minns en fegisTestade lite guld.. min fru lät meddela att skillsmässan är nära om jag kommer hem med en sån..
Jag hade kollat med någon av "lädermakarna" på forumet. Custom är alltid trevligast. Du hittar dem i "hemslöjdsdelen" forumet.Hej alla som har datejust. Har en fråga, var kan man hitta mockaband till en 1603 som är 20mm och 16mm vid spännet? (Behöver inte bara vara mocka). Vill sätta på rolex buckle på armbandet och den är 16mm.
Exempel:
Bild tagen från kvistvik.se
Syna hennes bluff!Testade lite guld.. min fru lät meddela att skillsmässan är nära om jag kommer hem med en sån..
@hans_wolÄntligen på armen igen efter lite service!! Nu är man glad igen
Äntligen på armen igen efter lite service!! Nu är man glad igen
Det är klart att du behöver göra det
Till skillnad mot DJII som var vedervärdig tycker jag 41 mm funkar. Därmed mer en fråga om vilken storlek man föredrar.Datejust, gör den sig bäst i nya 41 eller klassiska 36 mm, pros and cons?
36 mm sitter som en smäck på nästan alla handleder, så länge de inte är grova som ekstockar. För den kategorin av köpare finns DJ 41 som ett ypperligt alternativ!Datejust, gör den sig bäst i nya 41 eller klassiska 36 mm, pros and cons?
Helt enig, DJII var ett riktigt magplask nya 41an klart mer välbalanserad. Men finns ändå något i kompositionen av tavlan som gör sig bättre på 36 mm kan jag tycka, 41 känns lätt lite uppblåst. Men fint alternativ såklart om man vill ha en DJ som tar för sig mer på armen.Till skillnad mot DJII som var vedervärdig tycker jag 41 mm funkar. Därmed mer en fråga om vilken storlek man föredrar.
Jag säger 36. Dom skulle gjort den nya i 38-39 maxDatejust, gör den sig bäst i nya 41 eller klassiska 36 mm, pros and cons?
Datejust, gör den sig bäst i nya 41 eller klassiska 36 mm, pros and cons?
Då får man posta här! Var dags att testa på en datejust och varför inte då göra den lite mer intressant.
Yep, den nya i 38-39 hade kunnat vara den perfekta medelvägenJag säger 36. Dom skulle gjort den nya i 38-39 max
Tjena, efter att ha varit en frekvent besökare på forumet under en längre tid tycker jag att det var dags att skapa en användare och börja skriva lite också. Idag blev det dags för min första rolex, som egentligen var målet innan 30 men som nu blev av 4 år tidigare 116200 med blå urtavla som är svår att fånga på bild men riktigt snygg i verkligheten.