Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg klocka! Tycker nyare DJ passar bäst på länk men visst kan det vara värt att prova. Blått skinn kanske? Inspirerat av nyare DD.Va tror ni om nåt mörkbrunt krokodil löder eller liknande till denna?
Snygg klocka! Tycker nyare DJ passar bäst på länk men visst kan det vara värt att prova. Blått skinn kanske? Inspirerat av nyare DD.
Kan du förklara närmare vad som menas med Top hat plexi? Jag trodde typ att det var alla plexin med raka höga sidor upp från glasringen och relativt platt ovansida kallades så, i motsats till doomade glas eller helt platta.Stämmer med namnet, iaf vad jag fått höra/läsa.
En av fyra 160X som jag köpt har haft det. Relativt ovanligt på KS. Har inte sett några fler.
Jag föredrar dock den plattare varianten. Kul detalj ändå! Det är detaljerna som skiljer sig åt på Datejust.
Kan du förklara närmare vad som menas med Top hat plexi? Jag trodde typ att det var alla plexin med raka höga sidor upp från glasringen och relativt platt ovansida kallades så, i motsats till doomade glas eller helt platta.
Ok... men då ser jag inte det ovanliga med @galaxxys glas. Alla DJ med plexi bör typ ha ett liknande glas. Sen kan det se lite olika ut och även vara mer eller mindre nerpolerade...Fått samma utlägg, så du satte huvudet på spiken!
Ok... men då ser jag inte det ovanliga med @galaxxys glas. Alla DJ med plexi bör typ ha ett liknande glas. Sen kan det se lite olika ut och även vara mer eller mindre nerpolerade...
Alla är raka. Men har sett olika höjd på dem. TROR originalplexit är högre än serviceplexitHmmm... tycker typ alla mina 5-6 DJs har haft liknande "raka" glas, och tror inte alls de är speciellt ovanliga på fyrsiffriga DJs.
Ok, men tycker du plexit ifråga är exceptionellt högt, och något som endast då kallas top-hat?Alla är raka. Men har sett olika höjd på dem. TROR originalplexit är högre än serviceplexit
Det är rätt högt, sen om det är top hat eller ej låter jag vara osagt. Sett 16xx med lägre plexi däremotOk, men tycker du plexit ifråga är exceptionellt högt, och något som endast då kallas top-hat?
Kollar du tex på denna DJ så har den ganska lågt glas i jämförelse, där tidigare diskuterad klocka har ett högre glasOk, men tycker du plexit ifråga är exceptionellt högt, och något som endast då kallas top-hat?
Ni som är kunniga på DJ, vad tycker ni om 16013? Vad är fördelarna med den jämfört med en fyrsiffrig reffad DJ förrutom Quickset? Om ni missat min nystartade tråd https://klocksnack.se/threads/hjälp-mig-välja-min-första-klocka.33707/ så söker jag främst efter DJ och har hittat en 16013 på BesoUr i Göteborg som jag tycker om, bifogar bild på den här nedan:
Om "reparerad" innebär servad hos urmakare känns priset helt ok tycker jag, men i dyraste laget. Skulle dock hellre köpt en 160x som du får för omkring 15-16 istället, med en enligt min mening mycket snyggare tavla (visserligen utan quickset, men förhoppningsvis använder du den så mycket så det inte blir något problem )
Köpte denna 1601 från -73 idag, i grymt skick och enligt mina amatörtränade ögon inte särskilt polerad...
Mottaget gärna bandtips!
För nåt år sedan hade en DJ 36mm varit otänkbart för mig. Men man kan förändras ju mer man prövar olika modeller. 36 mm känns nu som den ultimata storleken på klocka (även om det är skönt att bära 40-42 mm oxå)och jag måste medge att DJ:n är lätt den vackraste och snyggaste av mina Rolex.
Fick hem mockastrapet och bytte till spännet idag, blev succé!
Ja faktiskt hela tiden har den suttit på .Hebbe
Korta tankar och kommentarer om din 116234? Gissar att du burit den mer eller mindre hela tiden sedan köp.