• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Magiskt!

Testade du Jubilee innan eller slog du till på Oyster direkt?
Näe men jag överväger att köpa jubile länken oxå. Är även lite sugen på att se hur de bärs på läder. Vitgulden som jag postade ovan ser ju riktgt bra ut men jag vet inte om liknade finns till min? Alltså med ändlänk

Näe men jag överväger att köpa jubile länken oxå. Är även lite sugen på att se hur de bärs på läder. Vitgulden som jag postade ovan ser ju riktgt bra ut men jag vet inte om liknade finns till min? Alltså med ändlänk

Var det ingen här som säljer ändlänkar? Klart ett kul alternativ till länk!

någon som vet att denna ändlänks varianat (osäker på om det är ändlänk) funkar till DJ 116234
DSCF3397_zpsdd099af8.jpg

Detta kan vara ett alternativ för att få fram samma look:

https://klocksnack.se/threads/Ändlänkar-för-rolex.17046/

Jag hade den här ett tag. Upplevde den inte lika skimrande som på bild, tvärtom lite tråkig faktiskt.
Men det är kul med lite annorlunda tavlor, så det är ändå synd att Rolex slutat med Sunbeam tavlorna.
P1010351.jpg

Tack för svar!

Jag hade möjligheten att välja just den tavlan när jag beställde en modern DJ från AD i veckan. Stod nämligen mellan en sunbeam och en annan.

Fick för mig att sunbeam påminner för mycket om tapestry, med en "twist", som jag inte gillar alls IRL. Blev således en annan som nog smygs in i någon tråd 8 februari. Födelsedagsklocka...

Den där är ju fantastisk! Riktigt grym!

Har han haft den sen ny?
Ja den är sjukt charmig:)
Min pappa fick den av hans fru (inte min mor) när de gifte sig för drygt 12 år sedan.
Som jag förstått det har klockan däremot gått i hennes släkt, jag tror hennes pappa hade den sedan ny.
Ska försöka fånga jubileerasslet in action framöver, bärs som GW's rätt precis:)

Sugen på att beställa denna Tiffany-tavlan, som tyvärr ser ganska skadad ut både på text och tavla, funderar på om det inte går att leva med ändå...
http://www.firstclassdials.com/role...quickset-datejust-silver-tiffany-co-dial.html

(Har inte du en i fint skick Davvan?) :)

Då får du en frankenklocka! I mina ögon är tiffanytavlor mulligt om och endast om man har papper som styrker att hela uret såldes på tiffanys, då tiffanytexten inte gör klockan snyggare i mina ögon, utan bara mer intressant....

• Like
Reactions: Wi
Då får du en frankenklocka! I mina ögon är tiffanytavlor mulligt om och endast om man har papper som styrker att hela uret såldes på tiffanys, då tiffanytexten inte gör klockan snyggare i mina ögon, utan bara mer intressant....

Jo, förstår dig absolut. Men köper jag en tavla behåller jag originaltavlan och byter tillbaks till den om/när jag säljer den. :) Tycker att det (som allt annat som gör en Datejust någorlunda unik) blir en kul detalj!

Jäkligt bra på oysterlänk!
Just det, du kortade jubileelänken eller hur?.. inte supersmidig att förlänga igen:)

Tack! Gillar ju Jubilee men oyster ger mer clean look och inte så överjävla gubbigt :)
Nä, pilla bort och på rullad jubilée gör man helst inte varje vecka. Hade tur när jag kortade utan att sabba den allför mkt.

Ett tag sedan man var inne i denna tråden, vilka härliga klockor ni sitter på! här kommer lite av mitt vansinne :)

Först ut en härlig DD från 1965 ref 1803 med en underbar mattsvart nästan korkliknande tavla.
2015-01-29 21 01 43.jpg

Sedan följer en DD Roséguld ref 118205 från 2013 på en vacker skimrande bruntonad tavla
2015-01-29 21 02 12.jpg

Här en DD ref 1803 från 1977 med en Stardust sandfärgad tavla som skiftar fint i soljuset.
2015-01-29 21 04 12.jpg

Nu kör vi en DD ref 18078 från 1979 med barkfinish presidentlänk och den grymma woodytavlan.
2015-01-29 21 05 06.jpg

Nästa DD är både hatad och älskad en "tridor" i gul/rose och vitguld, ref 18239b från 1990.
2015-01-29 21 04 46.jpg

Här följer en stekar DD ref18038 från 1982 med en fräsch Champagnefärgad tavla, grymt trevlig att bära vid sommargrillen.
BestPhoto_20150129_204120_1.jpg

Och så avslutar vi med det majestätiska flaggskeppet, DD Platina med strössel på presidentlänk ref 118206 från 2006!
2015-01-29 21 02 44.jpg

Tack det var allt för denna gången, trevlig kväll!

Tillbaka
Topp