• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Oklart om det här är rätt ställe att fråga på, men om man har en Oysterlänk till sin klocka, och vill fixa en Jubilee också... hur fan gör man det enklast? Verkar inte vara helt lätt att hitta online? Kan AD's fixa det åt en?
Har en 116264 datejust turnograph, men lär väl vara samma länkar på dem som vanliga 36mm moderna datejusts.
Bara att beställa hos närmaste AD, mig veterligen har alla sexsiffriga Datejust's i storleken 36 mm samma boett.

IMG_20180611_162219-01.jpeg

Ok!
Nån aning på vad det brukar kosta. Gissar runt 10k?
En ny får du inte för 10K, det är vad du kanske hittar en för begagnat om du har tur.

Sist jag frågade ad för något år sedan så kostade ett nytt 16K
2015års prislista säger följande...
price.PNG

Bilagor

• jubilee.PNG
    jubilee.PNG
    5.8 KB · Visningar: 3
Fick ett starkt sug efter 116200/116234 igen.. smällde upp en köpesannons.
Märkligt att hidden clasp ska försvinna/försvinner. Undrar hur Rolex tänker?

Sant, det är ju en nackdel. Jag hade en 1.25 länkbit på min förra datejust med superjubilee men den kan förstås inte mäta sig med typ glidelock.
Rolex gör onekligen bort sig genom att plocka bort hidden clasp, jag är dock helt övertygad om att det kommer komma tillbaka tids nog.

Kör själv med två s.k. XL-bitar på min länk, något jag verkligen kan rekommendera om man vill få till perfekt passform.

1C3DD9F9-ED57-4535-A702-764EEB587C45.jpeg

Rolex gör onekligen bort sig genom att plocka bort hidden clasp, jag är dock helt övertygad om att det kommer komma tillbaka tids nog.

Kör själv med två s.k. XL-bitar på min länk, något jag verkligen kan rekommendera om man vill få till perfekt passform.

Det optimala hade ju varit hidden clasp med easy link. Men det är antagligen inte helt enkelt att få till.

Har inte sett den lösningen/vetat att den fanns tidigare.
I övrigt håller jag med dig, hidden clasp är riktigt mysigt både på president-länken och superjubile!

• Like
Reactions: S.N
Jag har upptäckt en störande detalj på min nya klocka, ändlänkarna är lite ojämna precis där de möter boetten. Det gäller den högra delen av ändlänken både kl 6 och 12.

Har jämfört med massa bilder i tråden men tycker det ser ut som att de sitter med perfekt höjd mot boetten på alla andra klockor. Hoppas ni ser vad jag menar!

Klockan i fråga är en 116200, uttagen i april -18.

26238852-9572-41FD-8182-2843DC81822F.jpeg
En liten uppdatering rörande mina sneda ändlänkar,

Bergströms tog ärendet på allvar och åtog sig att skicka klockan till Rolex för åtgärd. De rådde mig dock att vänta till slutet av sommaren med att lämna in den då Rolex tydligen håller stängt i juli. Fortsättning följer...

Tillbaka
Topp