Man
Silver
Sjukligt snygg !!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukligt snygg !!!
Varför ser man så få DJ med vita tavlor på forumet? Framförallt ovanligt på 6 siffriga upplever jag det som. Anses det som väl feminint kanske?
Jag tycker i alla fall att dom är sjukt snygga och är bra sugen på att skaffa en som ett komplett till min svarta.
Bild snodd från Instagram.
Jag skulle köpa vit när jag var på gång, men när man jämförde med många andra färger så var den vita helt enkel för platt i mitt tyckte.Varför ser man så få DJ med vita tavlor på forumet? Framförallt ovanligt på 6 siffriga upplever jag det som. Anses det som väl feminint kanske?
Jag tycker i alla fall att dom är sjukt snygga och är bra sugen på att skaffa en som ett komplett till min svarta.
Tack för din input. Jag jämförde en massa tavlor i höstas och gillade spontant den svarta och vita mest av alla. Dom kanske anses som tråkiga jämfört med många andra tavlor, men jag tycker dom är grymma. Jag upplever det som lite mindre dressat och lite mindre blingigt, vilket passar mig ganska bra. Jag måste dock jämföra igen.Jag skulle köpa vit när jag var på gång, men när man jämförde med många andra färger så var den vita helt enkel för platt i mitt tyckte.
Jag har sedan dess köpt silver och blå, de har lite sunburst effekt och djup i tavlan.
Om du har möjlighet kolla på dem sida vid sida så kommer du se skillnaden och det var det som var sellingpoint för mig.
Lycka till.
Varför ser man så få DJ med vita tavlor på forumet? Framförallt ovanligt på 6 siffriga upplever jag det som. Anses det som väl feminint kanske?
Varför ser man så få DJ med vita tavlor på forumet? Framförallt ovanligt på 6 siffriga upplever jag det som. Anses det som väl feminint kanske?.
Vad har vi för mått lug to lug på en 116200?
Tack! Och jag som ändå försökte googla själv hahCopy paste rätt från Google:
The watch is 36 mm in diameter and 12.5 mm thick (at extreme and 11.5 mm without the Cyclops). The lug to lug is 44mm long and the lug width is 20 mm.
Bra bild. Tycker den där combon på DJ41 är underskattad (slät bezel + Oyster). Det ser skitbra ut på just 41!
Fast det där är en DJ2.
Fun fact: Datejust 41 har blå lume, som Rolex sportmodeller, istället för grön lume som övriga DJs har.
När jag köpte min dj var det en vit tavla i.Varför ser man så få DJ med vita tavlor på forumet? Framförallt ovanligt på 6 siffriga upplever jag det som. Anses det som väl feminint kanske?
Tycker det funkar väldigt bra i den där då det är det röda som lever upp i både datum, text samt sekundvisare.Jag kör vit tavla på min sex-siffriga (fast kanske inte de siffrorna man brukar se).
116264
Mm. Köpte den ursprungligen med svart tavla, men bytte till vit. Tycker det funkar mycket bättre med det röda.Tycker det funkar väldigt bra i den där då det är det röda som lever upp i både datum, text samt sekundvisare.
Jag håller med dig. Vita gör den lite fräschare enligt migTycker det funkar väldigt bra i den där då det är det röda som lever upp i både datum, text samt sekundvisare.
Mm. Köpte den ursprungligen med svart tavla, men bytte till vit. Tycker det funkar mycket bättre med det röda.
Såg ut såhär innan
Finns mängde med trådar på olika forum som ”fastslår” att Datejust 41 faktiskt är 40mm eller till och med nere och nosar på 39 någonting mm enligt vissa mätningar (bifogar några länkar där detta diskuteras).
Någon som har bra mätverktyg som kan mäta?
Någon som vet officiella mått på lug till lug (alltså hur ”lång” klockan är, ej bredden på länken vid boett)?
http://forums.watchuseek.com/f23/rolex-datejust-41mm-4254706-3.html#/topics/4254706?page=2
https://www.rolexforums.com/archive/index.php/t-516534.html