• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

E5E4B314-66A7-4AF0-8DC9-C5E867472F20.jpeg

Den där växer mer & mer på mig, vitguldsringen kanske inte är så dum på den moderna ändå ;) Har bara testat slät och räfflad på vintage :) Grymma bilder tar du iaf, triggar köpdelen av hjärnan :p

Testade den hos AD här om veckan. Är ett stort fan (som många andra i tråden) av hidden clasp så det saknade jag lite, men justeringsmån är ju också bra :)
0D6842D7-EA09-4D68-ADD9-ECE718B48506.jpeg
Snyggt!
Lite mer bilder?

Själv tycker jag nästa att tavlan ser för stor ut när man jämför med bandhornen, kanske man måste vänja sig bara?
Tycker bandhornen ser smalare ut och tavlan större, vilket är två plus i min bok. Gamla ser lite knubbig ut och tavlan är för liten jämfört med resten av klockan :) Och nya verket dessutom, mums!

Ok, då fattar jag. En viss skillnad är det ju, men det ses väl bara på närbilder antar jag. Men nog så irriterande när man väl vet om det förstås.
AD borde kunna styra upp nya ändlänkar tycker jag.

Det var rejäl skillnad! Det måste gå att justera?

Skulle inte tro att det går att justera då hela ändlänken verkar vara sned.
Frågan är om det är ändlänkarna det är fel på eller infästningen vid bandhornen som är ojämna av produktionsfel. Länken verkar ju sitta bra i övrigt

Frågan är om det är ändlänkarna det är fel på eller infästningen vid bandhornen som är ojämna av produktionsfel. Länken verkar ju sitta bra i övrigt
Om man studerar ändlänken på nära håll ser man ganska tydligt att den börjar slutta när den närmar sig boetten, så jag TROR att det är där felet ligger.

Min teori är att det har skett en felinställning vid produktion och att det har tillverkats ett antal ändlänkar med samma defekt. Vad som också talar för detta är att båda ändlänkar ser likadana ut.

Men man vet aldrig, det kan mycket väl vara klockan det är fel på... Ska skicka in den efter sommaren och återkommer när jag har fått svar :)

Lite mer bilder?

Själv tycker jag nästa att tavlan ser för stor ut när man jämför med bandhornen, kanske man måste vänja sig bara?

Tog tyvärr bara en bild till med bifogar den.
4B5D0E3F-E760-4383-98FD-D63305BD55F6.jpeg

Snyggt!

Tycker bandhornen ser smalare ut och tavlan större, vilket är två plus i min bok. Gamla ser lite knubbig ut och tavlan är för liten jämfört med resten av klockan :) Och nya verket dessutom, mums!

Nya verket är helt klart plus! :)

Tillbaka
Topp