• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

34mm är såååååååååå j... manligt!

F14EAADC-3466-4B1D-9EBF-AAA9606A8271.jpeg
Vilket skick. Den där kan inte vara mycket använd.

Jag har upptäckt en störande detalj på min nya klocka, ändlänkarna är lite ojämna precis där de möter boetten. Det gäller den högra delen av ändlänken både kl 6 och 12.

Har jämfört med massa bilder i tråden men tycker det ser ut som att de sitter med perfekt höjd mot boetten på alla andra klockor. Hoppas ni ser vad jag menar!

Klockan i fråga är en 116200, uttagen i april -18.

26238852-9572-41FD-8182-2843DC81822F.jpeg

• Like
Reactions: Man
Jag har upptäckt en störande detalj på min nya klocka, ändlänkarna är lite ojämna precis där de möter boetten. Det gäller den högra delen av ändlänken både kl 6 och 12.

Har jämfört med massa bilder i tråden men tycker det ser ut som att de sitter med perfekt höjd mot boetten på alla andra klockor. Hoppas ni ser vad jag menar!

Klockan i fråga är en 116200, uttagen i april -18.

26238852-9572-41FD-8182-2843DC81822F.jpeg
Jag är inte helt 100 med på vad du menar, men så här ser min ut i alla fall.
IMG_20180610_170023.jpg

Din ser perfekt ut!
Titta i ”hörnet” på ändlänken, där den är som spetsigast. Min går liksom ner på högersidan, dina är spetsiga och fina hela vägen fram till där de möter boetten på både höger och vänster sida.

05BF42ED-C041-4D9B-A182-6F022E857DAA.jpeg

Din ser perfekt ut!
Titta i ”hörnet” på ändlänken, där den är som spetsigast. Min går liksom ner på högersidan, dina är spetsiga och fina hela vägen fram till där de möter boetten på både höger och vänster sida.

05BF42ED-C041-4D9B-A182-6F022E857DAA.jpeg
Ok, då fattar jag. En viss skillnad är det ju, men det ses väl bara på närbilder antar jag. Men nog så irriterande när man väl vet om det förstås.
AD borde kunna styra upp nya ändlänkar tycker jag.

• Like
Reactions: S.N
Ok, då fattar jag. En viss skillnad är det ju, men det ses väl bara på närbilder antar jag. Men nog så irriterande när man väl vet om det förstås.
AD borde kunna styra upp nya ändlänkar tycker jag.
Sjukt irriterande när man väl har sett det! Just nu ser jag inget annat när jag tittar på klockan. Får svänga förbi hos min AD i morgon och se vad de säger.

Har någon koll på om det ens går att ta loss ändlänkarna från länken? Har för mig att de sitter ihop på de nya länkarna.

Oklart om det här är rätt ställe att fråga på, men om man har en Oysterlänk till sin klocka, och vill fixa en Jubilee också... hur fan gör man det enklast? Verkar inte vara helt lätt att hitta online? Kan AD's fixa det åt en?
Har en 116264 datejust turnograph, men lär väl vara samma länkar på dem som vanliga 36mm moderna datejusts.

Tillbaka
Topp