• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Slät eller vitguldsring? Har alltid föredragit räfflad till jubilee men på senare tid börjat tycka att slät är riktigt bra, speciellt till blå tavla.

Jag har också svängt i frågan, föredrar slät till denna konfig.

Tycker att oyster passar med slät ring och jubilee med både slät och räfflad. Den enda kombinationen jag inte tycker flyger är räfflad och oyster. Känns som en för stor kontrast mellan det nätta och blingiga i glasringen och länkens sportighet.

Älskar min blåa med slät ring och jubilee.

20180601_134921.jpg
 
Jag är väldigt petig, det jag mest syftade på var indexen som ser att vara större på en nya?
Lite snabbt fulhack och här har vi min tanke...jag var bara lite lat som bad dig göra det :)
in one.PNG

116233-White.jpg 126233-white.jpg
Tjockare och även längre(?) index ser det ut som. Sen har de även tagit bort "tågrälsen" med de romerska siffrorna i ytterkanten på tavlan. Påminner mer om 34 mm Date-modellen nu tycker jag.
 
Tillbaka
Topp