• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Inviger första dagen med denna nykomling i samlingen. Mycket nöjd :)
F2A9CBFA-BBC2-40DC-B820-D2757A5A2DBA.jpeg
Stort grattis! I helt rätt utförande med. :) Postade precis en Köpes-annons på en likadan då jag saknar min gamla...
 
Letar Datejust och hittade detta exemplar; tankar kring den? Jag har svårt att avgöra poleringsgrad eller om något inte stämmer :)

https://www.tradera.com/item/190120...herrur-i-gott-skick-36mm-quickset-ss-18k-1987

Mvh
Ser ut att vara i ok bruksskick. Lite hängig länk (som vanligt på TT). Luggarna ser relativt jämna och tjocka ut. Tråkigt att han har tagit oskarpa bilder på lugghålen, tycker att du ska be om fler så att man kan avgöra om de är gropiga eller ej.
 
Ser ut att vara i ok bruksskick. Lite hängig länk (som vanligt på TT). Luggarna ser relativt jämna och tjocka ut. Tråkigt att han har tagit oskarpa bilder på lugghålen, tycker att du ska be om fler så att man kan avgöra om de är gropiga eller ej.
Tack för snabbt svar :) Klockan är från mitt födelseår så hade ju varit extra kul!
 
  • Like
Reactions: S.N
Tack för snabbt svar :) Klockan är från mitt födelseår så hade ju varit extra kul!
Årsklocka är alltid roligt!

I det här fallet handlar ju allting bara om slutpriset samt vilket skick du vill att klockan ska vara i. Nöjer du dig med bruksskick så kan det säkert vara ett bra köp, så länge priset landar söder om 30'.
 
Letar Datejust och hittade detta exemplar; tankar kring den? Jag har svårt att avgöra poleringsgrad eller om något inte stämmer :)

https://www.tradera.com/item/190120...herrur-i-gott-skick-36mm-quickset-ss-18k-1987

Mvh
Kan inte riktigt bedöma om den är korrekt är eller inte. Jag skulle vänta och köpa här på KS
Definitivt!

@Richard1987
Kan du inte be säljaren om lite skarpare bilder på luggarna samt lugghålen?
Eller vänta på ett annat objekt. Det finns MÅNGA datejust i världen!
 
Årsklocka är alltid roligt!

I det här fallet handlar ju allting bara om slutpriset samt vilket skick du vill att klockan ska vara i. Nöjer du dig med bruksskick så kan det säkert vara ett bra köp, så länge priset landar söder om 30'.
LÄr landa söder om 30 med tanke på att "Köp nu" priset är 26.700 kr :D
 
LÄr landa söder om 30 med tanke på att "Köp nu" priset är 26.700 kr :D
Kan inte riktigt bedöma om den är korrekt är eller inte. Jag skulle vänta och köpa här på KS

Eller vänta på ett annat objekt. Det finns MÅNGA datejust i världen!
Visst är det så. Dåliga bilder i en Rolex annons är i sig också lite fishy.

Nu fick jag lite fler bilder :) Fast kanske ändå bäst att hålla sig till KS vid köp
 

Bilagor

  • image1.jpeg
    image1.jpeg
    186.3 KB · Visningar: 1
  • image2.jpeg
    image2.jpeg
    259.5 KB · Visningar: 1
  • image3.jpeg
    image3.jpeg
    297.7 KB · Visningar: 1
  • image4.jpeg
    image4.jpeg
    296.5 KB · Visningar: 2
  • image5.jpeg
    image5.jpeg
    353.5 KB · Visningar: 1
  • image6.jpeg
    image6.jpeg
    332.8 KB · Visningar: 1
  • image7.jpeg
    image7.jpeg
    349.4 KB · Visningar: 1
  • image8.jpeg
    image8.jpeg
    363.5 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: S.N
Fråga! Jag har en 16013, får eller kan man byta till safirglas på den? Jag lyckas repa glaset hela tiden och det är nu tredje gången jag byter glas på den :/
 
Nu fick jag lite fler bilder :) Fast kanske ändå bäst att hålla sig till KS vid köp
Då kan vi iaf konstatera att 'snedfasningen' på övre högra bandhorn som @RikNik uppmärksammade bara var en reflektion.
Vidare ser det ut som att lugghålen har små gropar i vissa vinklar men i andra ser det bättre ut - det talar för att groparna inte är lika tydligt framträdande i verkligheten.
Bandhornens borstning är fortfarande synlig och inte helt blankpolerad som på vissa välanvända ex.

Jag tycker att det är en helt ok 16013 för ca 26 k. Du lär inte förlora många kronor oavsett om du åker på en service eller inte!
 
Någon som har tips på vart man kan komma över en begagnad 116234 med blå index urtavla? Helst inte mer än 8 år. De ställen jag letar frekvent på är KS (såklart), chrono24.se, drwatch.se, uretvintage.se och blocket. Några fler bra tips?
 
Orkar inte med att kolla mer i den här tråden... Kan inte någon bara sälja sin 116200 eller 116234 till mig nu???
Jag skulle bli lugnare och jag och frugan skulle sluta ställa klockan på semestern för att hinna upp först och nypa min 116233...
Pm:a!
 
Någon som har tips på vart man kan komma över en begagnad 116234 med blå index urtavla? Helst inte mer än 8 år. De ställen jag letar frekvent på är KS (såklart), chrono24.se, drwatch.se, uretvintage.se och blocket. Några fler bra tips?
Gripenbro.se kan man också hålla koll på.
 
Tillbaka
Topp