MrPlow
Silver
Jag får väl erkänna att jag styrde in henne på en klocka som jag själv kan tänka mig!Hahahaha
Klockren kommentar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag får väl erkänna att jag styrde in henne på en klocka som jag själv kan tänka mig!Hahahaha
Klockren kommentar.
Tokfet!För lite guld här inne!
Mycket trevlig den DJ, kanske inte det man tänker på när man hör DJ men ack så fin!För lite guld här inne!
För mig kan du få posta den där 20 ggr om dan! Den är supersnygg!Dubbelpostar. Trevlig fredag på er
Jaaa! Kul med nån som har den tavlanFör lite guld här inne!
Nu är den avplastad(@OskarK) och igår fick det bli en XL-länk så den sitter perfekt nu på sommaren.
Nu laddar vi inför matchen.
Grymt skick! VackertDate 15010.
Japp. Det finns en anledning till att det heter superjubilee. Bifogar lite inspirationsbilder där jag fokuserat på länken.Fan vad länken är bra
Fult som fan, passar inte med jubilee överhuvudtaget.hade en sådan som @mofo har innan men fick aldeig den att passa så bra ...
prövade precis den nya dj'n och vilket jävla lååås!!!!
helt underbart att den dessutom har easylink ...kul att rolex har tänkt till för en gångsskull men visst kanske inte lika elegant men mer praktiskt med både microjustering och easylink på ett jubilee!
sen ger dom smalare lugsen den en klassiskt vintage feeling!
enda negativa är att dom totalt förstört den vanliga "stick dial" versionen med fetare index ala dj41 sen finns det bara denna med romerska plus en vit och champange med vanliga index..
MEN den gröna med diamanter ser spännande ut!
Håller med ovan.. dom har förstört den totalt!
Joinar klubben ovan. Låset var fult som stryk!
Ser malplacerat ut tycker jag.
sluta nu vara så jäkla tradiga...Datejust ska vara på superjubilee så är det bara!
btw detta är också super jubilee bara det att det är ett annat låsDatejust ska vara på superjubilee så är det bara!
sluta nu vara så jäkla tradiga...
har hellre en bra fit än ett hidden clasp!
sluta nu vara så jäkla tradiga...
har hellre en bra fit än ett hidden clasp!
btw detta är också super jubilee bara det att det är ett annat lås
Det sitter en 'hopfällbar' länkbit i låset som gör att du kan släppa ut eller 'korta' länken 5 mm. Det är alltså ingen steglös förlängnig som Glidelock.Jag måste säga att jag tycker låset på den nya dj ser väldigt bra ut. Jag letar efter en dj 36 mm i stål men har svårt att bestämma mig för 5- eller 6-siffrig med jubilee iom att jag inte gillar superjubilee. Personligen tycker jag superjubilee ser mer ut att tillhöra ett "damur" medan de äldre referenserna med slätt lås och stansad krona är mer elegant.
Fråga: @Schmitza Menar du att låset har microjustering likt Submariners glidelock eller hur fungerar det?
Den länkbiten känner jag till, men vad är nytt ang microjustering? Är det små steg som möjliggör att justera länken med verktyg eller går det att justera on the fly?Det sitter en 'hopfällbar' länkbit i låset som gör att du kan släppa ut eller 'korta' länken 5 mm. Det är alltså ingen steglös förlängnig som Glidelock.