Gripenbro.se kan man också hålla koll på.
Tack!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gripenbro.se kan man också hålla koll på.
Två månader som OWG och fortfarande lika nykär!
Vansinnigt snygg!
För en nykomling här på KS: vad står OWG för?
Tack! Alltid lär man sig något nyttTack
Owg - One whatch guy
Snabb fråga, datejust 36 mm, är det 18 mm i bandbredd mellan bandhornen på den?
100%?
Ja, väldigt mycket 100!
Ref-nummret tillverkades under specifika år. Under de senaste tiden, typ 60 och framåt kan man förenklat säga att Rolex lagt på en siffra i ref-nummret varje gång man uppgraderar en modell på något vis (vilken siffra man lagt på/ändrat är inte alltid logiskt dock). Alltså är en femsiffrig referens nyare än en fyrsiffrig och en sexsiffrig nyare än en femsiffrig.
Fyrsiffriga DJs tillverkades mellan ~1960 och 1983.
Du hittar mer info här om när olika, äldre, serier tillverkades:
http://www.interwatches.com/rolex-history
Sen finns det en viss logik i hur DJs är benämnda, 1601 betyder tex. räfflad vitguldsring, och nyare reffar som har räfflad vitguldsring följer samma konvention.
haha, hoppades ingen skulle se det, vet inte om jag vågarAv med plasten nu Grymt bra klocka!
Mig veterligen finns bara den isblå tavlan i modeller tillverkade i platina. Så bara daytona och daydate tyvärr.Någon som vet om det finns ice blue tavla med stavindex till en DJ II? Älskar verkligen den färgen.
Hittar en del när jag googlar. Men från Krons får jag samma svar som av dig.Mig veterligen finns bara den isblå tavlan i modeller tillverkade i platina. Så bara daytona och daydate tyvärr.
Den benämns ju som custom, så ja i så fall. Sedan kanske den är baserad på en äkta tavla.
Hittar en del när jag googlar. Men från Krons får jag samma svar som av dig.
Är detta en fejktavla?
https://www.ebay.com/itm/Rolex-Mens...-Blue-Custom-Roman-Numarel-Dial-/252974566425
Snälla Klockguden!! Om någon snarast får för sig att avyttra sin 116200 med blå tavla och jubilee, gör så att dom ser min annons på K&S och kontaktar mig omedelbart!
Amen.
fejk och fejk, man brukar väl ofta tala i termer av Aftermarket, alltså när det inte är Rolex OEM orginal från fabrik. Men traditionellt står ljusblå (ice blue) tavla inom Rolex för att klockan är i platina. Även en eget nummer i referensen som visar vilken metall, ex 118206 är DD i platina, där "6" står för platina (PT 950).
Hittar en del när jag googlar. Men från Krons får jag samma svar som av dig.
Är detta en fejktavla?
https://www.ebay.com/itm/Rolex-Mens...-Blue-Custom-Roman-Numarel-Dial-/252974566425
Må klockgudarna leda dig in i gemenskapen som är Datejust
Köper du en äldre dj m roulette är det jämna dagar som är röda. Då är ju alla dagar röda i DJ-världen.Varann dag är röd i DJ-världen
Magiskt bra
Snyggt! En sån fick min fru!
Blått är flott!
Snyggt! En sån fick min fru!