JB_XII
Silver
Hur bärs en DJ i 36mm? Skulle gärna ha en sån framöver men jag gillar normalt klockor 40-42mm i dykarklassen. En 41mm DJ blir dels för dyr men för stor för klocktypen.
17 cm handleder. Sitter som en dröm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur bärs en DJ i 36mm? Skulle gärna ha en sån framöver men jag gillar normalt klockor 40-42mm i dykarklassen. En 41mm DJ blir dels för dyr men för stor för klocktypen.
DJ 17000 och barefoot
Instämmer! Men jag har börjat gilla det mer och mer. Både på vanliga DJs och en OQ 19018 med pyramid tavla med romerska siffror är sjukt bra!Väldigt fin. Romerska på den där tavlan passade skitbra. Brukar inte gilla romerska men den där var riktigt vass!
Vad är det för ref på twotonen? Otroligt snyggHar också nyförvärv, äntligen kom den, hittade ingen bra begagnad så det fick helt enkelt bli en ny...
Datejust och Mosel:
116233Vad är det för ref på twotonen? Otroligt snygg
Yes! Tack!Bra kombo på den!
Skulle jag köpa en 116234 idag hade jag nog övervägt att leta efter en beg i fint skick. Modellen är väl förmodligen inne på sista året och kommer ersättas under 2019 av urverk 3235. Skulle jag dock vara 100% säker på att klockan är en keeper (om nu någon som överhuvudtaget satt sin fot på detta forum kan vara säker på det?) är det ju väldigt nice att köpa en box fresh rolle från AD. Det gör man nog inte svinmånga gånger i livet.
Riktigt snygg! Vilken ref är de på denna?Så jäkla nöjd.
Riktigt snygg! Jag har själv köpt en lika dan som hämtas ut imorn. Väldigt spännandeFår bli en post här innan dagens ljus lägger sig. Ruggigt nöjd med denna!
Riktigt snygg! Jag har själv köpt en lika dan som hämtas ut imorn. Väldigt spännande
Riktigt snygg! Vilken ref är de på denna?
Känns den bra, sett att du kört på större klockor innan, hur upplevs denna tycker du?Inviger första dagen med denna nykomling i samlingen. Mycket nöjd
Sitter väldigt snyggt! Har själv börjat kika på denna konfiguration, dvs blå tavla och jubilee men möjligen räfflad ring istället. Kikade du nånting på en med räfflad ring först och isf vad tyckte du?Inviger första dagen med denna nykomling i samlingen. Mycket nöjd
Denna tycker jag sitter perfekt på mig. Jag kan själv tycka att submariner är lite stor på mig, men de finns ju inte i mindre storlek och ja.. jag gillar de verkligen Jag har inte haft jubilee-länk innan och det gillar jag riktigt mycket.Känns den bra, sett att du kört på större klockor innan, hur upplevs denna tycker du?
Grymt fin. GrattisInviger första dagen med denna nykomling i samlingen. Mycket nöjd
Tack! ja det är också en snygg kombo. Jag var dock mer inne på något mer "plain" när jag letade efter denna så en slät ring föll mig mer i smaken Jag har ju några klockor med blå tavla redan (på något blir det alltid blåa klockor för mig haha) så tankarna går åt att byta till en rosa tavlaSitter väldigt snyggt! Har själv börjat kika på denna konfiguration, dvs blå tavla och jubilee men möjligen räfflad ring istället. Kikade du nånting på en med räfflad ring först och isf vad tyckte du?
Mvh
Byta till rosa på den här DJn alltså?Tack! ja det är också en snygg kombo. Jag var dock mer inne på något mer "plain" när jag letade efter denna så en slät ring föll mig mer i smaken Jag har ju några klockor med blå tavla redan (på något blir det alltid blåa klockor för mig haha) så tankarna går åt att byta till en rosa tavla
Precis. Lägger in en bild här på hur det blir. Blått är ju verkligen supersnyggt och jag tycker själv att det blir snyggast på många klockor. Vad tycker du om denna? kostar 1000 kr att byta (+ tavlan såklart), så man kan ju alltid byta tillbaka om det är såByta till rosa på den här DJn alltså?
Personligen vet jag inte om nån tavla kan slå den blå, närmast (i mitt huvud) är nog silver eller vit. Men jag har ju inte ens testat nån så jag är ju novis i ämnet. Tycker f ö att du gjorde ett kanonsnyggt val!
Den där är snygg! Klart snyggare än jag först trodde den skulle vara. Kan säkert bli jättebra på dig! Kör på den om du gillar den. I mitt fall tror jag däremot att blå eller möjligen vit eller silver är bättre.Precis. Lägger in en bild här på hur det blir. Blått är ju verkligen supersnyggt och jag tycker själv att det blir snyggast på många klockor. Vad tycker du om denna? kostar 1000 kr att byta (+ tavlan såklart), så man kan ju alltid byta tillbaka om det är så
Vi får se hur det blir lycka till med letandet!Den där är snygg! Klart snyggare än jag först trodde den skulle vara. Kan säkert bli jättebra på dig! Kör på den om du gillar den. I mitt fall tror jag däremot att blå eller möjligen vit eller silver är bättre.
Tack. Ibland får jag dock för mig att jag behöver bli lite äldre (kanske 50+) innan kan ha en DJ, för att det kan se farbroderligt ut på mig... Är jag ute o cyklar där?Vi får se hur det blir lycka till med letandet!
Hmm det lät konstigt i mina öron. Verkligen inte gillar du den så körTack. Ibland får jag dock för mig att jag behöver bli lite äldre (kanske 50+) innan kan ha en DJ, för att det kan se farbroderligt ut på mig... Är jag ute o cyklar där?
Kommer matcha naglarna bra.Precis. Lägger in en bild här på hur det blir. Blått är ju verkligen supersnyggt och jag tycker själv att det blir snyggast på många klockor. Vad tycker du om denna? kostar 1000 kr att byta (+ tavlan såklart), så man kan ju alltid byta tillbaka om det är så