• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

rgladh

Omega
Köpte en ultraljudstvätt för att tvätta rent min 16013 från ’86.

Stiften har nog inte avlägsnats på minst ett par år.. :)

Ena stiftet var så ruttet och mjukt att det gick sönder. Nu undrar jag, var kan jag få tag på nya stift? Är det endast AD som gäller eller funkar lokala urmakarn som säljer Festina?

A6AE3390-C47B-4B7D-8076-E97291E09979.jpeg

Köpte min 1603 med AM-bandstift, men fixade ett par nya hos AD för ett tag sen när min jubilee satt som en påse nötter. Stor skillnad i kvalitet, framför allt vad gäller bredden, så fixar du någon annanstans, kolla att de håller måttet :)
 

Cedergren

Breitling
En termin kvar på högskolan och jag tänkte unna mig själv en examenspresent! Jag har sneglat mot en 1603 men känner att jag sitter på för lite kundskap för att kunna avgöra om det är en sån jag ska ha..
Hjälp mig hur jag ska tänka. Vilket refnr hade ni gått på i min sits?
Badar inte i stålar men känner samtidigt att det förmodligen lönar sig i längden att inte snåla!

Väl mött!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
En termin kvar på högskolan och jag tänkte unna mig själv en examenspresent! Jag har sneglat mot en 1603 men känner att jag sitter på för lite kundskap för att kunna avgöra om det är en sån jag ska ha..
Hjälp mig hur jag ska tänka. Vilket refnr hade ni gått på i min sits?
Badar inte i stålar men känner samtidigt att det förmodligen lönar sig i längden att inte snåla!

Väl mött!
Budget är en bra början för att du skall få bra tips.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Köpte en ultraljudstvätt för att tvätta rent min 16013 från ’86.

Stiften har nog inte avlägsnats på minst ett par år.. :)

Ena stiftet var så ruttet och mjukt att det gick sönder. Nu undrar jag, var kan jag få tag på nya stift? Är det endast AD som gäller eller funkar lokala urmakarn som säljer Festina?

A6AE3390-C47B-4B7D-8076-E97291E09979.jpeg
På en klocka i den prisklassen är det dumt att vara snål, tror bandstift kan kosta 200-400kr hos AD och det är stor skillnad i kvalitet.
 
Vad tror ni om chanserna att "engine turned bezel" kommer tillbaka på nya datejust i stål nästa år? Det är den snyggaste bezeln till datejust enligt mig och jag tycker den saknas i det nuvarande modellserien.
 
Topp