• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
0C0A78AE-2D3D-4A8B-A1DE-06381DE428BE.jpeg
Idag fick bröderna träffas en stund ;-)
De är väl halvsyskon...
Snyggt i vilket fall.
 
Provat att ha samma klocka en dryg månad nu, det funkar även om suget att plocka fram de andra och "bara prova" eller "köra över kvällen" naturligtvis finns där. :)
Men jag undrar om inte detta kan vara en av de bättre klockorna om man skulle slå i skallen och få för sig att bli OWG (Gud förbjudet, ta i trä!) någon gång?

Lagom diskret, funkar i precis alla lägen om man har en 400krs G-Shock el liknande för de tillfällen man måste ha klocka på sig och svetsa samtidigt. :p

Fick min av min fästemö/sambo/nästa exfru när vi firade 1 år som förlovade.:rolex::cigar:
15327556505471489933476.jpg
 

liuro

Omega
Rent estetiskt så föredrar jag den högra faktiskt. Tycker tavlan och index är snyggare.

Intressant att du tycker det! Kanske ser lite mer modernt ut med lysmassan?
Jag tycker nog den vänstra av den simpla anledningen att hela indexmarkörerna är av solitt guld. Små vitguldklimpar i urtavlan känns riktigt lyxigt. Lysmassan är såklart mer praktisk dock!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Intressant att du tycker det! Kanske ser lite mer modernt ut med lysmassan?
Jag tycker nog den vänstra av den simpla anledningen att hela indexmarkörerna är av solitt guld. Små vitguldklimpar i urtavlan känns riktigt lyxigt. Lysmassan är såklart mer praktisk dock!
Jag antar att det är en skönare känsla i DD:n när man håller bägge i händerna som du gör på bilden.
Men rent utseendemässigt så gillar jag att det där lilla vita som är i index på DJ bryter av så fint mot det gråa.
Bomba gärna med fler bilder sida vid sida!
DD:n är ju inte så tokig den heller :)
 

liuro

Omega
Slimmade bandhorn!?!?!?!? Det är det enda jag stör mig på kring DJ, annars en perfekt klocka enligt mig... Någon kunnig på ämnet får gärna steppa in.
 
☑️ Akutköpa

C5D1FB76-3B18-48E5-9990-D2899EE692EC.jpeg

4D4A3D16-DEBF-4C85-9A96-3261CDDFBF67.jpeg


Tycker att de nya bandhornen verkar bra. Rails och romerska siffrorna kvittar. Nya indexen och ingen hidden clasp är försämringar tycker jag.

/B
Jepp exakt den varianten skulle det bli. :)
Ägde en med silvertavla som jag tyvärr aldrig riktigt kom överens med. Planen var att byta till blå tavla men det blev försäljning istället. Inom sinom tid kommer jag definitivt äga en med blå tavla.
 
Topp