• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Ber om ursäkt för oklarheten. Japp, redan köpt den (jag kör impulsivt ;) )
Såg att den är polerad , men har även letat runt en hel del på chrono och i den prisklassen tyckte jag klockan ändå såg ok ut!

Den du länkar till kom ut några dagar försent , sånt som händer :)
Ah, ok! Kan tyvärr inte svara på det där med spännet, men om länken är ihopplockad skulle jag börja fundera om detsamma gäller för andra delar av klockan. Du kan ju annars alltid sälja den du köpte och byta upp dig? Det hör ju till, hehe.
 
Ber om ursäkt för oklarheten. Japp, redan köpt den (jag kör impulsivt ;) )
Såg att den är polerad , men har även letat runt en hel del på chrono och i den prisklassen tyckte jag klockan ändå såg ok ut!

Den du länkar till kom ut några dagar försent , sånt som händer :)
Ibland är det bra, ibland är det mindre bra att vara impulsiv. Själv tänker jag för mycket, borde ibland agera istället.
I vilket fall så är den där säkert helt ok. Tycker också att den ser ganska polerad ut, men bara du gillar den så :) TT med jubilee är ju en klassiker.
 
Ah, ok! Kan tyvärr inte svara på det där med spännet, men om länken är ihopplockad skulle jag börja fundera om detsamma gäller för andra delar av klockan. Du kan ju annars alltid sälja den du köpte och byta upp dig? Det hör ju till, hehe.

Tog bort det där om spännet nu, har hittat info och bilder från andra klockor som har samma spänne på two Tone. Det är en match till årgången :)
 
Ibland är det bra, ibland är det mindre bra att vara impulsiv. Själv tänker jag för mycket, borde ibland agera istället.
I vilket fall så är den där säkert helt ok. Tycker också att den ser ganska polerad ut, men bara du gillar den så :) TT med jubilee är ju en klassiker.
Japp:) om jag slår ut allt det impulsiva jag gjort genom livet så är det nog 50/50 om det varit bra eller dåliga beslut...:)

Tänker också angående poleringen att klockan är ju från digerdöden = Jag kan leva med att den är polerad, måste vara sjukt ovanligt med klockor runt 50 år som inte polerats :)
 
Japp:) om jag slår ut allt det impulsiva jag gjort genom livet så är det nog 50/50 om det varit bra eller dåliga beslut...:)

Tänker också angående poleringen att klockan är ju från digerdöden = jag kan leva med att den är polerad, måste vara sjukt ovanligt med klockor runt 50 år som inte polerats :)
hear hear! Det är ju inte nödvändigtvis dåligt att en klocka polerats heller. Det är bara bra att veta vad man betalar för så att man inte tycker att man köpt världens bästa exemplar och sen inser att man blivit småblåst. Samtidigt måste det vara helt ok att ev förlora nån tusenlapp när man köper lyxprylar.
 
hear hear! Det är ju inte nödvändigtvis dåligt att en klocka polerats heller. Det är bara bra att veta vad man betalar för så att man inte tycker att man köpt världens bästa exemplar och sen inser att man blivit småblåst. Samtidigt måste det vara helt ok att ev förlora nån tusenlapp när man köper lyxprylar.
Håller med:) tjäna pengar på det här lär jag aldrig göra, det lämnar jag till dom med kunskaperna:)

Målet var dessutom ett ok exemplar, ett riktigt bra är ju svindyrt om man inte har tur och hittar en oslipad diamant...
 
Så mysig storlek.

Date 15010.
4F7C8B91-3A43-43C2-B320-774545BE823A.jpeg
Supermysig! Vad för storlek?
 
Äntligen en bra summering (se tabell längst ned på sidan i bif länk) om när resp referens började produceras.
Vet inte hur många C24 annonser jag kollat på där jag kommit fram till att referensen omöjligen kan stämma mtp angiven ålder och modell på bild etc.

https://watchchest.com/learn/rolex-history-descriptions/history-datejust.html

upload_2018-8-23_15-20-8.png

upload_2018-8-23_15-20-29.png
Tack @JLC!:). Inte alls dum denna listan och visst har även jag retat mig och var varit förundrad över missvisande ålder på C24o_O:confused:
 
Jag vet att de ligger här nånstans, men kan inte hitta dem. Är det nån som har den där sjukt bra länken där man kan se alla Datejust-tavlor? :happyhappy:
5-siffriga..
 
Tillbaka
Topp